Till Spanien med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Eldorado

Avstängd
Vi funderar på att åka till Spanien i juni med en som fyller ett nu och en femåring. Kan det fungera att ev. åka bil ner (som jag gjort ensam förut)?

Barnsängar/bilbarnstolar verkar vara ett problem annars om man ska hyra bostad privat och hotell/biluthyrning kan ta bra betalt för lån. Den storas barnstol och den lillas matstol kan ev. få plats i en väska, vi har en resesäng till bebis, är det ok med flygbolagen eller man måste kolla med varje?

Småbarn har kanske inget där att göra men vi vuxna vill åka ner 2 veckor, solskydd med kläder är ett måste och att dricka, något annat?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Att hyra bilbarnstol brukar kosta ca 2 eur per dag. Jag har inte upplevt att det är problem att få en resesäng till bebisar men självklart får man betala för dem om man bor på hotell. Man kan köpa resesängar på de flesta stora affärer för runt 200 sek om det är blir bättre för er.
Matstolar kan dock vara ett problem men köp en sack n`seat så har ni en matstol på vilken stol som helst.

Hyra "barnsaker"...

Hola!!

Vet inte var Ibero bor, många säger "Solkusten" om Costa Blanca och Costa Calida också. Antagligen för att här är soligast ;;;) !!
Antar att det är i Malaga-trakten då?

Men för oss/er som är på Costa Blanca och Costa Calida så finns en bra firma som har det krångliga (?) namnet Kidease nursery hire som har allt i barnväg
att hyra. Har hyrt sängar,sängkläder,matstolar mm till mina tvillingbarnbarn och det var jättebra service. Var för 2 årsen men antar att dom finns kvar
enl hemsidan. Kolla produkter och priser i kanten.
Är en engelsk firma som väl framgår av namnet.
Hemsidan har namnet i ett ord och punkt com.

Kanske finns något liknande på "Solkusten" att googla på..

Saludos P ;;;;;)

Att hyra bilbarnstol brukar kosta ca 2 eur per dag. Jag har inte upplevt att det är problem att få en resesäng till bebisar men självklart får man betala för dem om man bor på hotell. Man kan köpa resesängar på de flesta stora affärer för runt 200 sek om det är blir bättre för er.
Matstolar kan dock vara ett problem men köp en sack n`seat så har ni en matstol på vilken stol som helst.
200 där?

Du menar på ett bord?

Hola!!

Vet inte var Ibero bor, många säger "Solkusten" om Costa Blanca och Costa Calida också. Antagligen för att här är soligast ;;;) !!
Antar att det är i Malaga-trakten då?

Men för oss/er som är på Costa Blanca och Costa Calida så finns en bra firma som har det krångliga (?) namnet Kidease nursery hire som har allt i barnväg
att hyra. Har hyrt sängar,sängkläder,matstolar mm till mina tvillingbarnbarn och det var jättebra service. Var för 2 årsen men antar att dom finns kvar
enl hemsidan. Kolla produkter och priser i kanten.
Är en engelsk firma som väl framgår av namnet.
Hemsidan har namnet i ett ord och punkt com.

Kanske finns något liknande på "Solkusten" att googla på..

Saludos P ;;;;;)

Costa del sol betyder solkusten och kallas Golfkusten ibland, Blanca = den vita etc.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jorå´ Ibero, jag vet vad blanca och sol betyder, vad jag skrev var att många kallar alla
kuster på syd- och sydöstra sidan för "solkusten".
Hör det ofta faktiskt.

Saludos P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen