Tips på boende nära Malaga, Costa del sol

Uddström

Ny medlem
Vi ska flyga till Malaga i Oktober och vill ha tips på boende. Vi är en barnfamilj med två små barn 3 & 5år. Våra önskemål är :
*mysigt, fint lägenhetshotell
*barnpool
*nära havet
*möjlighet att bo på markplan (så barnen kan underhålla sig lätt ute),
*närhet till flera restauranger

Vi har aldrig varit i området tidigare och tar tacksamt emot tips snarast :) Vi har kikat en del på Torremolinos med hittar mest ocharmiga hotellkomplex.

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Fuengirola borde passa

Hej,
Hotell Pyr i Fuengirola borde passa, de har ett trevligt poolområde och ligger nere vid strandpromenaden. Men direkt litet och mysigt är det kanske inte. Däremot är läget riktigt bra. Boka vida deras hemsida, det märkligt nog billigare än om man bara knallar in och bokar.
http://www.hotelpyr.es/

Vad ni skall ha i åtanke är att många hotell stänger poolerna i Oktober, särskilt mindre hotell. Detta beror på att reglerna säger att offentliga pooler måste ha bevakning. Detta tycker de flesta blir för dyrt när det är lågsäsong.:sol:

Hotel Florida ligger i centrala Fuengirola o har innomhus spa o pool. Hotellet ligger brevid stranden. Tripp advisor ger 4 +. Beställ alltid via en researrangör. Ett flertal hotel i Spanien är i konkurs men drivs endå. Researrangörer kan hjälpa till vid problem.
Beatrize palace spa är ocksså ett bra allternativ. Ligger visserligen 30min gång avstånd från centrum. Men är nog den största o har lite av allt till alla. Ligger direkt vid stranden, nedanför slottet i Fuengirola..20 min gång avstånd till köppcentret Myramar. Se till att vid bokning rummet är med havsuttsikt, andra alternativet är motorvägs utsikt..

Beställa hotell

Hotel Florida ligger i centrala Fuengirola o har innomhus spa o pool. Hotellet ligger brevid stranden. Tripp advisor ger 4 +. Beställ alltid via en researrangör. Ett flertal hotel i Spanien är i konkurs men drivs endå. Researrangörer kan hjälpa till vid problem.
Beatrize palace spa är ocksså ett bra allternativ. Ligger visserligen 30min gång avstånd från centrum. Men är nog den största o har lite av allt till alla. Ligger direkt vid stranden, nedanför slottet i Fuengirola..20 min gång avstånd till köppcentret Myramar. Se till att vid bokning rummet är med havsuttsikt, andra alternativet är motorvägs utsikt..

Jag skulle snarare säga beställ aldrig i onödan av en researrangör, det kostar oftast betydligt mer. De enda gångerna det kan vara bra att anlita en researrangör är när det handlar om riktigt exotiska platser som man kan ha svår att få grepp om, och dit hör knappast Spanien.
Inga av de hotellen som har nämnts här befinner sig i konkurs eller är ens i närheten av det.

Jag känner väl till hotellbranschen här på Costa del Sol, och jag drev dessutom hotell i Sverige under många år. Jag arbetar nu som konsult åt många företag här i Spanien och utomlands. Bland mina kunder har jag även ett fyrstjärnigt hotell här i Mijas Costa (Hotel Tamisa Golf) så jag har bra koll på hotellen i Fuengirola / Mijas.thumb

Jonnyx kanske inte riktigt vet allt om hotellen i Fuengirola med omnejd. Mit företag har sålt Spanska hotell sedan 2007. Det finns gott om hotel i Fuengirola som fortsätter trotts att dom skulle varigt nedlagda. Självklart rekomenderar jag inte hotell som är i konkurs. Så dessa jag rekomenderatär inte i konkurs. Men finns ett flertal som har ekonomiska problem ock är nära konkurs. Ägaren till Florida äger Fuengirolas bästa o nyaste hotel, fler en Florida. Därför rekomenderar jag denna. Vi får veckovis ekonomisk rapport om samtliga 4-5* hotell på solkusten, Madrid o Barcelona.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Till saken: Researrangörens försäkring hjälper till vid dessa tillfällen. Viktigt att om något händer så kan man eventuellt få tillbaka en del av pengarna. Researrangören kan oftast skaffa boende eller flyg hem vid sådana tillfällen. Så slipper man själv försöka kräva tillbaka pengarna från uttlandet, som blir väldigt kostsamt, ock oftast inte leder till någonting. Det är ocksså bra att ha egen reseförsäkring + sjukförsäkring. Visserligen täcker försäkringskassans Eu kort mycket. Men sjukvården fungerar sämre o sämre i Spanien. Hela lasarett läggs ner, + strejker mm. Kan vara bra att ha en försäkring som täcker kostnaderna vid besök på privat sjukhus.

Nya trådar

Back
Toppen