Tips på gömda pärlor i Torre!

perraxx

Medlem
Åker ner till Torrevieja imorgon och stannar där till Juni. Jag vill ha tips på lite "gömda" favoritställen, gärna som ligger utanför de vanliga turistfällorna. Vart hittar man det bästa vinet, grottor, utsiktsplatser, ja vad som helst som man bara måste se/göra.
Tack på förhand amigos :sol:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Benijofar är ett mindre samhälle nära Torrevieja. De har en bra vinbutik där du hittar annorlunda inhemska viner. Där kan du också äta och prova viner. Magic gourmet heter affären och restaurangen. Om du kör från Torrevieja , CV 95 till Benijofar och kör genom samhället tills du kommer till ett torg, ta höger så ligger stället på vänster sida. Rekommenderas.

Ytterligare vin (men enbart butik) heter Bodegas Vera, på vägen mellan San Miguael Salinas och Orihuela. (men inte så långt utan strax utanför San Migauel) ligger denna affär.

Jag skulle också ta bilen till Benidorm och köra kustvägen. Den är vacker. Benidorm kan ju också vara värt ett besök.
Orkar du kan du köra upp till Denia.

Vi körde 332:an norrut häromdagen för vi ville besöka Guadalest. Jag körde lite fel och tog av på väg CV770 in mot bergen och det var en mycket trevlig felkörning tyckte vi. Guadalest var ju helt otroligt vackert, vilket sagoställe :)

De där vinställena ska jag kolla upp, tackar!

Nya trådar

Back
Toppen