Tips på hantverkare

Janneman

Medlem
Har letat i trådarna men inte hittat mer Alltihus som tips på en bra hantverkare.
Tänkte få hjälp med ett staket och även ett tak över vårt grovkök och vill få in några offerter. Hade tänkt att utnyttja ROT avdraget och då känns det lite lättare att ha med en svensk att göra så man slipper förklara hur det fungerar.

Tacksam för lite info om detta

/J

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Bra eller ej?

Konstigt för en vecka sedan började vi också luska runt lite ang ROT eftersom vi skall renovera badrummet....Så jag skickar de telefon nummer som jag har stött på ang renoveringar. Har ej hunnit ta kontakt med de än för att få offerter men vi bör göra det snarast!!!Tiden går ticktack ticktack.
Ja om de är bra eller ej, sant eller falskt vad det gäller renoveringar och ROT vet jag inte men har använt de två första i andra ärenden så lite hum har jag nog hur de fungerar.
Hassan på den skandinaviska gallerian 686 536 138
Arne på quiet coast 693 800 285
Hoppas att det kan vara till någon nytta.....

Last edited by a moderator:
Jag har begärt och fått in offerter ifrån allt i hus. Det fungerade jättebra. Men vi har ännu
inte använt oss av dom. Jag har en vännina som bor i Zenimar som har anlitat dom och tyckte att dom var bra. Det har känts väldigt seriöst. Lite dyrare dock, men som sagt man kan göra rot avdrag.Jag tror jag såg en annons i Mas amigos om allt i hus för några månader sedan. Det kanske finns fler här som har använt sig av dom.

Konstigt för en vecka sedan började vi också luska runt lite ang ROT eftersom vi skall renovera badrummet....Så jag skickar de telefon nummer som jag har stött på ang renoveringar. Har ej hunnit ta kontakt med de än för att få offerter men vi bör göra det snarast!!!Tiden går ticktack ticktack.
Ja om de är bra eller ej, sant eller falskt vad det gäller renoveringar och ROT vet jag inte men har använt de två första i andra ärenden så lite hum har jag nog hur de fungerar.
Hassan på den skandinaviska gallerian 686 536 138
Arne på quiet coast 693 800 285
Hoppas att det kan vara till någon nytta.....

Tack Maria, det är inte så att du har en mejladress till dessa eller kanske en hemsida?

Hälsningar

//J

Inte mail

Jag vet inte Hassans mailadress men vet att han finns i Skandinaviska gallerian, de har ju en hemsida www.skandinaviskagallerian.com. Kanske hans mail finns där eller tom en snickare/arbetare?
Hemsidan till Arne på quietcoast är www.quietcoast.eu

Lycka till!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Alltihus var fullbokade till Maj när jag pratade med dem för några veckor sen, så kan vara bokade ännu längre fram nu.

En tråd om bra hantverkare finns här, 2 sidor inlägg :

http://spanienforum.se/torrevieja/5906-tips-pa-bra-staedfirma-och-hantverkare-m-m.html

utnyttja gärna SÖK.funktinen högst upp så blir det inte
så mycket dubbelt thumb

Chao P :sol:

Hej P,

Jag sökte via sökfunktionen efter svenska hantverkare som man kan utnyttja ROT avdrag och som kan fixa tak och staket (snickarfirma ex.vis) och det blev ingen träff för mig då trots lite olika sökord.
Den länken var det mest om rörmokare och det får bli när jag har fått problem med VVS som det är aktuellt, men tack ändå.

Jag söker vidare efter någon mer firma utöver det jag fått tips

/J

Jo men Eva i näst sista inlägget hade ju en firma som gjort
ROT-avdrag åt henne.
Han är f ö delägare i Gallerían har jag för mig. I alla fall varit.

Ont om svenska som håller på med ROT här. Alltihus säger alla att
dom är dyra och då vet jag inte om man tjänar på ROT...
Nån skrev om det förut...i nån tråd.

Hantverkare

Hur mycket får man betala för en hantverkare i timmen, typ elektriker, rörmokare osv ? Har själv anlitat hantverkare ibland men då har det varit ett muntligt fast pris.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Hur mycket får man betala för en hantverkare i timmen, typ elektriker, rörmokare osv ? Har själv anlitat hantverkare ibland men då har det varit ett muntligt fast pris.

Hej Stenis!
Ja man får ju oftast en offert med en gång, sällan vet man timpris
och dom jobbar ju ofta "till och från"...
Försökte kolla en gång men det var omöjligt...Målning 500E
2-3 dagar. Kanske dom tar 15-20E/tim? Alltså spanska.

ROT

Hej P,

Jag sökte via sökfunktionen efter svenska hantverkare som man kan utnyttja ROT avdrag och som kan fixa tak och staket (snickarfirma ex.vis) och det blev ingen träff för mig då trots lite olika sökord.
Den länken var det mest om rörmokare och det får bli när jag har fått problem med VVS som det är aktuellt, men tack ändå.

Jag söker vidare efter någon mer firma utöver det jag fått tips

/J

En tanke ....
Ska inte bostaden vara minst 4 - 5 år gammal innan man kan få ROT-bidrag ?
Om jag minns rätt är väl din i så fall på gränsen ?

En tanke ....
Ska inte bostaden vara minst 4 - 5 år gammal innan man kan få ROT-bidrag ?
Om jag minns rätt är väl din i så fall på gränsen ?

Ringde Skatteverket och kollade upp detta och i Sverige gäller följande:

"Med nybyggt hus avses ett småhus som är befriat från fastighetsavgift, det vill säga de fem första åren."

Skatteverket säger att det inte gäller bostäder utomlands då dessa inte är befriade från fastighetsavgift. Så det är bara att ansöka om avdrag även på nybyggt :):)

//J

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Hejsan ! Vill bara berätta att vi har anlitat Allt i hus flera ggr och är jättenöjda, ROT avdrag har också fungerat bra. Med vänlig hälsning, Laila/Ingemar

Nya trådar

Back
Toppen