Tjuvar och Iberdrola - "Elverket"

Tord

Medlem
För några timmar sedan ringde det på dörren och en kvinna med hängande leg. runt halsen och en mapp under armen på olika språk presenterade sig som representant för Iberdrola, Elverket. Ville att jag skulle visa senaste räkningen från dom, ta fram passet som hon började fota och började skriva uppgifter på en blankett hon tog fram. Då tyckte jag att det osade "kattskit" och körde ut kvinnan. Tog henne under armen och "släpade" henne till presidentens hus för att få reda på vad det var för filur. Hon var tydligen "äkta vara", utsänd av företaget för att förlänga elavtalet. Så kan det tydligen gå till här i Spanien, men jag skäms inte ett dugg utan det kunde lika väl varit en "bandit" . Uppiggande var det i alla fall så här till helgen ........happy

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag tycker inte att det var snällt faktiskt :(
Dom har säkert låg lön och inte ens fast anställning.
Man kan tacka nej bara...
Men om man inte kan spanska så kanske man reagerar så
och tar i lite...
Dom går runt och försöker värva kunderna så dom inte
väljer annat bolag.

Chao P :eyes:

För inte så länge sedan kom det folk som presenterade sig vara från Elverket till en granne, med leg, runt halsen och en massa andra papper. Påstod att de inte betalat elen varför de var där för att stänga av strömmen. Försökte argumentera emot att elen visst var betald men kom ingen vart med de. De gick till elskåpet och påstod sig vara på väg att stänga av elen, men om de betala direkt så skulle det ordna sig. De ville ha 120 euro som de fick för att inte få semestern förstörd. Inte var det någon från Elverket ..... Blåsta. De var säker arbetslösa eller lågavlönade banditer som skrattade dig lyckliga över att de lyckades blåsa ännu en. Om du tycker att jag är en förskräcklig person, inte snäll så köper jag det. Kommer att fortsätta ifrågasätta alla, med kraft, som vill åt mina pengar eller känsliga uppgifter vid dörren. Jag skänker ofta pengar till de som tigger vid affärer odyl och det ska jag fortsätta med. Men blåst för att jag är blåög kommer jag att göra allt för att inte bli.

Hej Tord!
Nej jag skrev inte att du är en förskräcklig person.
Du är bra :)
Jag tänkte mig bara in i hennes situation, ensam och kvinna...
och spanska villkor.

Chao P ;;;;;)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen