Hej på er. Jag har tänkt köpa mig en bostad i Torrevieja med omnejd och åker dit i mars för att titta lite på tänkbara objekt samt för att bilda mig en uppfattning om den regionen. (spelade golf där för 25 år sedan..)
Anledningen till att jag tänker Torrevieja i första hand är tillgängligheten via flyg. I övrigt vet jag inte så mycket.
Jag tror att jag vill bo ganska centralt då jag föredrar att promenera, fika m.m hellre än att bara tillbringa slötid på stranden (det får gärna vara nära stranden då barnen tänker annorlunda....
Jag undrar:
1, Finns det någon karta där de olika områdena/stränderna är markerade?
2, Vilka bör man undvika? (läst lite här på forumet om trafik, marknader och
annat som stör...
3, Det finns mycket till salu....vad är att föredra? Privat, Bank eller Mäklare?
4, finns det någon sammanställning där man kan se vad som är till salu på de olika områdena? Nu finns alla mäklarsidor men det blir ganska rörigt att hålla reda på vart dom olika objekten ligger....
Mycket frågor men frågar man inte får man inte reda på något...
Tack på förhand för all info jag kan få innan jag "tittar" ner
MVH
Snejp
Anledningen till att jag tänker Torrevieja i första hand är tillgängligheten via flyg. I övrigt vet jag inte så mycket.
Jag tror att jag vill bo ganska centralt då jag föredrar att promenera, fika m.m hellre än att bara tillbringa slötid på stranden (det får gärna vara nära stranden då barnen tänker annorlunda....
Jag undrar:
1, Finns det någon karta där de olika områdena/stränderna är markerade?
2, Vilka bör man undvika? (läst lite här på forumet om trafik, marknader och
annat som stör...
3, Det finns mycket till salu....vad är att föredra? Privat, Bank eller Mäklare?
4, finns det någon sammanställning där man kan se vad som är till salu på de olika områdena? Nu finns alla mäklarsidor men det blir ganska rörigt att hålla reda på vart dom olika objekten ligger....
Mycket frågor men frågar man inte får man inte reda på något...
Tack på förhand för all info jag kan få innan jag "tittar" ner
MVH
Snejp