Transfer Alicante flygplats - Torrevieja?

Status
Stängd för vidare inlägg.

vonheden

Ny medlem
Hej!

Första gången här inne, och första gången jag skall till Spanien så jag behöver lite hjälp.

Har fått ett erbjudande om transfer från Alicante flygplats till Torrevieja (Villamartin) för 70 euro för 6 vuxna. Det är våra hyresvärdar som ordnar denna transfer.

Är detta ett bra pris eller finns det andra alternativ som är MYCKET billigare, typ med buss eller taxi?

Jag har som sagt ingen aning, men man tycker ju att det borde finnas alternativ, brukar det ju alltid göra.

Tacksam för svar:)

Hälsningar
Pontus

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Pontus...

..och välkommen till Spanien säger jag då.

Ang priset till Villa Martin så tror jag att det är bra. Kan
t.o.m vara billigt.
Till Torrevieja - där jag håller till - kostar taxi mellan 47-60E beroende
på om det är vardag eller helg.
Villa Martin ligger ju en bit söder om Torre och dessutom tar inte taxi så
många som 6 personer. Finns kanske stora taxi men inget jag vet i så fall.
Sen finns det ju "friåkare" som kanske tar andra priser men det rekommenderar jag inte. Det måste finnas försäkringar för persontransport...

Buss är så vitt jag vet fortfarande inte något bra alternativ då man måste åka in till Alicante för att sen byta buss till Torrevieja och vidare till Villa Martin vet jag inte om det är någon lokalbuss eller samma buss som går till Orihuela. Någon kan kanske det bättre.

Saludos P;;;;;)

tackar för hjälpen!

Blev att jag bokade transfern för 70 euro. Var inne och kollade på buss från flygplatsen, den skulle kostat 17 euro/pp så jag gjorde nog en bra deal ändå :)

Hola!
Ja du gjorde rätt tror jag med. Måste tillägga att det också kan vara timmar att vänta på
alla bussar - i ditt fall kanske 3 st- och hur kul är det i värmen med packning mm..
En annan sak när det gäller taxi så är det Alicante-taxi som har rätt att ta kunderna därifrån. Det ses inte med blida ögon att Torre-taxi kommer och hämtar upp. Oftast så finns det inte så stora bilar stående utanför som kan ta fler än 4. Vet inte om det går att ringa och beställa. Borde göra det men då måste man nog ringa Alicante-taxi.
I Torre kan man ringa och få en stor bil som kör TILL flygplatsen. Telefon 965711026
Saludos Preciosa

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen