transport alicante-altea

chrippe

Ny medlem
hejsan, skulle behöva lite hjälp av någon som har koll på transporter från Alicante till altea. Har sökt på forumet men inte riktigt hittat svaret på min fråga. Jag landar i Alicante vid 23:30 i början av juli, och skulle vilja ta mig till altea så billigt som möjligt. Har inga problem o vänta några timmar eller ta en "omväg". har funderat på att ta taxi/buss in till alicante o sen ta mig därifrån med tåg. vet någon om tågen går på kvällarna och i så fall hur ofta? eller går tågen bara till benidorm och iså fall, blir det billigare att åka dit och sedan ta taxi till altea därifrån?
kan tillägga att vi är 4 personer
Tack på förhand!!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tàgen slutar gà vid 22-tiden och börjar vid 5-6 tiden. Vid en tiden pà dygnet lutar det àt taxi hàllet. Vet inte vad det kan kosta men skulle tippa pà runt en 60-70 €

Nu var det ju ett tag sen jag var i altea (bodde där i slutet av 70-talet) men jag tog alltid buss från flygplatsen till benidorm och taxi från benidorm till la olla (altea). Det borde finnas buss till benidorm nu med, tycker jag. Nån som vet? (Jag ska ner i september så det är inte bara chrippe som är intresserad!).

Nya trådar

Back
Toppen