Tryggt i Torrevieja

Emmisdemmis

Aktiv medlem
Hej,
Mina föräldrar har åkt ner till Torrevieja idag.
Solen sken från en blå himmel.:)
Låter underbart, här har vi snöblask och mörker..

Nu har rollerna blivit ombytta och jag oroar mig för dem och inte tvärtom..
Helst vill jag att de ska hålla sig inne på kvällarna.
De bor i Rosaleda-området.
Hur upplever ni Torrevieja på kvällstid? Är det oroligt eller lugnt?
Kan man promenera omkring som pensionär?

Vilka områden bör man undvika?
Trevlig kväll, hälsar Emma :)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vàldsrott mot personer är ganska ovanligt, ràn under hot likasà. Brott som utlänningar ràkar utför är, förutom inbrott, mestadels väskryckningar, ficktjuvar och stölder pà stränder när väskor lämnas obevakade.

Polisnärvaro finns det ocksà ganska mycket av.

Finns inga direkta slumomràden eller omràden som man direkt borde undvika. Du nämner "pà kvällarna" tänk pà att mànga slutar jobba vid 20 tiden sà kl. 21 är det fortfarande ganska gott om folk ute. Jag antar att dina föräldrar inte kommer att ränna runt kl 3 pà natten...

Är en ganska pigg pensionär och har från juli 2013 och tills nu jan 2014 aldrig varit det minsta ängslig för att röra mig ute i Torre kvällstid. Bor i Stockholms innerstad så jag kanske är luttrad. Men jag har nog aldrig mer än i Miami, för många år sedan, känt mig otrygg kvällstid. Normal vaksamhet och att inte ha störr summor pengar eller värdesaker på sig tror jag gäller överallt. Sedan kan ju en ficklampa vara bra att ha med om några gatlyktor skulle vara ur funktion.

Du kan känna dig trygg. Jag är "nästan pensionär"( =några år till), och jag har aldrig varit ängslig i Torre, eller någon annan stad i Spanien för den delen. Jag känner mig helt lugn när jag går ute på kvällar, men jag skyltar inte med en dyr handväska, dyra märkeskläder och dylikt.
Jag tycker det nästan är värre att gå i folksamlingar, t ex på Paseon mitt på ljusa dagen på sommaren där det är mycket folk, och säkert ficktjuvar också.

Hejsan,
Tack för era svar! Nu känns det bättre.:)
De är väl ute och äter och kommer hem runt tio/elva senast..

Något skumdisco tror jag inte att de kommer gå på:):)

Hälsning från Emma :)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hejsan! Du behöver inte oroa dig. Vi har hus i Rosaledaområdet och är ofta ute. Både i området och inne i staden, vi har aldrig känt oss oroliga för att det skall hända någonting. Vi bor i Göteborg som känns mer osäkert och nervöst kvällstid. I Spanien är vi trygga när vi går omkring, alltid folk som rör sig ute. Hälsningar Marsvin

Nya trådar

Back
Toppen