Underlig lägenhet

myramis

Medlem
Letar och letar efter ett drömboende på Costa Blanca och hittade idag en lägenhet som såg intressant ut MEN den hade ingen riktig dörr till toalett/badrum utan en skjutdörr med frostat glas ut mot vardagsrummet. Har inte sett detta förut. Någon som vet om detta är vanligt i Spanien eller annat land?
Finns på Blocket om ngn vill kolla.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola,
Jag vet inte om det är vanligt i Spanien men jag har sett liknande i England. Dock inte med glasdörr till vardagsrummet utan "master bedroom". Det är en annan sak...väl?

Onekligen en annan sak. Lite mer privat än om vardagsrummet är fullt av gäster och hemlighuset behöver uppsökas. Har lovat mig själv att om jag någonsin får min lägenhet i Torre så skall jag klämma in alla forumvänner på cocktailparty och då skall det inte vara glasdörr!

làter som att det kan ha varit en nödlösning. Har aldrig sett just det, men har sett andra (mycket konstigare) saker som oftast uppkommer efter en "renovering"
Vad sägs om ett dass i köket? Förvisso med en riktig dörr, men dom hade satt en toastol i skafferiet.

På min tid var bestämmelserna så i Spanien, i alla fall vad gällde kontor, att en toalettdörr inte fick öppnas direkt mot t.ex. en korridor. Man gjorde därför små hallar i korridorerna och toalettdörrarna öppnades i dessa (om ni förstår vad jag menar).

Varför jag kommer ihåg denna bestämmelse beror på att där jag arbetade fanns toalettdörrarna på kortväggen i slutet av korridoren och dessa öppnades direkt mot korridoren. Lokalen, som var nyrenoverad, blev inte godkänd av myndigheterna utan man fick bygga en mur en och en halv meter framför dörrarna. Muren täckte toalettdörrarna, gick inte ända upp till taket och hade öppningar på båda sidor.

Jag vet inte skälet till denna bestämmelse men kanske det var att risken skulle ellimineras att någon skulle öppna toalettdörren innan han eller hon fått på sig kläderna och någon i korridoren skulle få se detta.

Ja, kanske denna bestämmelse inte finns längre för det här var på den tiden då man kunde få böter om man kysstes på gatan eller annan allmän plats.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
làter som att det kan ha varit en nödlösning. Har aldrig sett just det, men har sett andra (mycket konstigare) saker som oftast uppkommer efter en "renovering"
Vad sägs om ett dass i köket? Förvisso med en riktig dörr, men dom hade satt en toastol i skafferiet.

De e ju som å skita i det blå skåpet!!!!!;;;)

Nya trådar

Back
Toppen