Uppstädat :)

Prästängen

Ny medlem
Hej. Vill bara berätta att vi blev så glada och förvånade när vi såg i höstas när vi åkte ner till Torrevieja, att det var uppstädat och alla sophöger som låg lite överallt var borttagna. Det var nog 5 år sedan jag var nere och såg stor förbättring ;;;)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ser att det blev lite tokigt skrivet. Menar ju att förr så kunde byggsopor ligga kvar jätte länge innan det blev bort kört. Men det verkar som om dom har lagt ner lite pengar och organisation på att hålla stan rent spainsmile.
jag tycker att det är en riktigt stor förändring.

Hola Prästängen välkommen till forumet spainsmile

Ja jag vet inte, det beror nog på var man bor :D
Byggsopor kanske tas bort men f ö är det ganska
risigt här i stan. Speciellt runt Mercadona där bygg-
kranarna äntligen tagits bort efter 6 år pga klagomål.
Busshållplatsen vid plåtplanket och busstationen...
herregud vilken misär. Trottoarer som man inte kan
mötas på...Sopcontainrar överfulla ofta överallt.
Fast dom försöker men kommunen har 72 milj euro i
låneskulder...
Och så all hundsk-t som man fortfarande får kryssa emellan
i samma områden. 1 miljon hundar här säkert...
Många har 2 och 3...Något bättre på trottoarerna i city.
Men som du säger - du ser nog skillnad om du inte varit här på
ett tag. Och då är det positivt så klart thumb

Ciao P julskål

Håller med Preciosa. Hundskit överallt, och plockar de upp den i påsar så slänger många hundägare sedan påsen i naturen, vilket blir sämre. Glasflaskor, burkar, petflaskor, papper mm i vägrenarna. Jag hoppas att man inför ett pantsystem så att en del försvinner. Det positiva är att man numera kan slänga papper, kartonger, glas i olika behållare, men många ställer sina kartonger bredvid och hoppas att någon annan slänger. De orkar inte vika ihop kartongen eller lyfta på locket för att slänga sina hushållssopor. Det skulle behövas en kampanj, håll Spanien rent.

Nya trådar

Back
Toppen