utökad reseförsäkring

Calderon

Medlem
Hej, har fått pris på utökad reseförsäkring för ca 140 dagar utöver reseförsäkringens 45 dagar. 6.857sek för min man och mej. Nån som har synpunkter på det priser. Är säker på att det är det vanligaste som ingår
I princip 50-lappen per dag. Mycket pengar eller normalt ?? Ingen av oss är sjukliga.
ELLER ska man satsa på den försäkring som ingår inom EU ??

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej, har fått pris på utökad reseförsäkring för ca 140 dagar utöver reseförsäkringens 45 dagar. 6.857sek för min man och mej. Nån som har synpunkter på det priser. Är säker på att det är det vanligaste som ingår
I princip 50-lappen per dag. Mycket pengar eller normalt ?? Ingen av oss är sjukliga.
ELLER ska man satsa på den försäkring som ingår inom EU ??

Priset beror på vilken ålder man har bl.a. Jag och min sambo (69 år) betalar 22,81/dag per person. Vår hemförsäkring genom Folksam gäller i 60 dagar (tecknad genom PRO för ett antal år sedan) och vi brukar teckna extra reseförs. genom Gouda som har varit billigast hittills. Det brukar gälla c:a 30-32 dag. extra för vår del, 2 ggr/år.
rocio

Eu rätten ger dig sjukvård på medborgarnas villkor i offentlig vård. Privat försäkring ger möjlighet till privat vård.

Den stora skillnaden är rätten till hemtransport. Den finns inte i gratis alternativet.

Försäkring inkl allt brukar man ha i 45 d via hemförsäkringen.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Eu rätten ger dig sjukvård på medborgarnas villkor i offentlig vård. Privat försäkring ger möjlighet till privat vård.

Den stora skillnaden är rätten till hemtransport. Den finns inte i gratis alternativet.

Försäkring inkl allt brukar man ha i 45 d via hemförsäkringen.

Jo, men det är ju efter hemförsäkringens 46/60 dagar som man tecknar extra försäkr. Samt att man ofta får snabbare behandling på Quiro'n, privatsjukhuset i Torrevieja, än man brukar få inom den kommunala sjukvården, som f.ö. inte är sämre än inom den privata sektorn enligt min erfarenhet.
rocio

Nya trådar

Back
Toppen