Utbyte av gasflaskor

Trocke

Medlem
Gasflaskor väger ju en del och är besvärliga att transportera till en bensinmack e dyl för att bytas/fyllas på, speciellt då man saknar egen bil. Är det någon som känner till någon serviceverksamhet i Torrevieja där de kommer hem och fyller på/byter till nya fulla gasflaskor?

Trocke

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Förr for alltid Repsols lastbilar omkring med gasflaskor för utbyte, 2-3 gånger i veckan. Ring eller maila Repsol och fråga om den servicen fortfarande finns kvar. Det är ju inte lika många som har gas numera, så det blir kanske för dyrt för dom. Men många gamla människor har säkert bl.a. gasspisar kvar, och dom måste ju få hem sina gasflaskor på något vis.
rocio

Repsol körde med sina lastbilar iaf i januari, i år, när jag var där sist.

De kör runt med sina bilar. Men det bero pà lite var du bor sà funkar det lite olika och alla omràden har inte nàgon planerad rutt. Hemma hos oss sà ställer vi ut flaskan pà gatan, och sà tutar killen när han kommer. Men om man bor i et lghts omràde sà kan det funka olika. I vissa omràden kommer de till en samlingsplats och väntar i x antal minuter, sen kör han vidare till nästa etc.

Du kan ocksà ringa och beställa flaskor, fast jag vet inte om det kostar mer.

Cepsa och Repsol är de 2 som kör runt.

Vi har nån sorts abonnemang med Repsol.
Man ringer bara så kommer dom och byter.
Centrala Torre...
Betalar till utköraren vad den kostar...vilket jag inte
vet hur mycket nu. 16-17E? Har bara gasflarra till en estufa
(kamin) som vi inte använde i vintras...

Chao P :sol:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
I mitt område Nueva Torrevieja kommer lastbilen 3 ggr i veckan och byter gasol.
Mvh/A-K

Ringde Repsol. De sa att dom kom inom två timmar. Bar fram dem till gatan. Efter en timme kom dem. 78 Euro för fem flaskor. Bor i los Balcones. Har fått erbjudande om att få ledning indragen i huset. Men då får man en månadsavgift trots att man inte använder gasen. Precis som om man har fjärrvärme hemma så betalar man fast avgift och sedan för förbrukningen. Är man då som jag inte permanentboende skulle det bara innebära en extra utgift.

Ringde Repsol. De sa att dom kom inom två timmar. Bar fram dem till gatan. Efter en timme kom dem. 78 Euro för fem flaskor. Bor i los Balcones. Har fått erbjudande om att få ledning indragen i huset. Men då får man en månadsavgift trots att man inte använder gasen. Precis som om man har fjärrvärme hemma så betalar man fast avgift och sedan för förbrukningen. Är man då som jag inte permanentboende skulle det bara innebära en extra utgift.

Har försökt googla på Repsol i Torre utan att lyckas. Vilket telefonnummer ska man ringa?

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen