Utemöbler

spaniensol

Ny medlem
Hej!

Är det någon på forumet som vet vad som håller bäst när det gäller utemöbler i Torreviejas klimat.
Finns ju många material att välja på trä,aluminium,fibrer,teak(trä).Vill inte ha plast.
Är det någon som är insatt i ämnet eller kanske har egna erfarenheter (bu eller bä).
Möblerna kommer att stå i solen under en stor del av tiden.

Ha de bra alla på forumet!think

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola,
Mina släktingar har utemöbler i grå metall (aluminium?) som har stått ute på terassen i flera år. Även när de inte bor i huset. Syns inget på dem ännu, men naturligtvis svårt att säga hur länge de håller.
Jag har vita aluminiummöbler på balkongen i Sverige. Färgen gick bort efter ett par år ute, men det är bara att måla om. Vet inte om de skulle blivit likadana i Torre.

Hola Rinconada,

Såg att de har sådana gråa i aluminiun på Jysk.Jysk.Finns väl i Torre tror jag.Känner du till någon annan bra affär som säljer utemöbler i Torre?

Ha det!

Hola,
På rak arm kommer jag inte ihåg andra än följande: Carrefour har utemöbler. De brukar ha dem i en "sidoaffär" strax intill ingången. Även AKI, på bottenvåningen i Habaneras, har haft lite utemöbler. Och lite längre bort finns ARDY där de har haft utemöbler. ARDYs reklam syns från Carrefours parkering (om man tittar åt rätt håll). Jag minns inte adressen för jag brukar gå dit.
JYSK finns lite söder om stan, i Punta Marina.
http://www.jysk.es/nuestras-tiendas...torrevieja-centro-comercial-punta-marina.html
Lycka till!

Hola,

Tack för hjälpen rinconada!

Blir till att gå runt och kika i de affärer du nämnt när vi kommer ner nästa gång.

Ha de bra.

/Spaniensol

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Föralldel! Jag är bara glad om jag kan hjälpa. Om ni inte hittar det ni söker i dessa affärer släng en fråga till Preciosa här på forumet för hon bor permanent i Torre och känner stan som sina egna fickor...

Nya trådar

Back
Toppen