Vädret

Stef

Aktiv medlem
Snart dags att glida ner några veckor och inviga boendet, började fundera på lite småsaker som rör barnen.

Är de kortärmat hela dagarna för småttingar i slutet på Mars, tänkte skippa långärmat och bara ha kortärmat och jacka för kvällen?
Hur stark är solen för dem, behövs solkräm 25 eller starkare?

Är vattenland och sånt öppet så tidigt på Året?

Vi gillar inte ftalater m.fl ämnen och försöker undvika plast till ungarna så långt det går. Är det nåt man pratar om i Spanien?

Sen till sist säkerheten, hur säkert är de för barn på costa blanca?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har varit där under jul_nyår, och en gång i februari. Har sett små barn leka på stranden i badbyxor, även i havet. Vet inte hur kallt det är men barn är ju inte rädda för sånt. Bara de har roligt. Solen är stark. Skydda, skydda, skydda!

Jag vet inte vad du menar med säkerhet, men det är väl inte farligare än någon annanstans för barn att vistas där. Bara föräldrarna är i närheten och håller ett vakande öga. Eller är det något speciellt du tänker på?

Hej Stef!

Brukar vara omöjligt att veta vad man ska ha för kläder
mars-april. Förra året var det över 20 gr länge men innan
regn...Tunna tröjor med lång ärm kan behövas.
På stranden är det fint även om det är kallt att bada då också men
barn brukar ju inte bry sig :)
Bränna sig är lätt...mer än 25 på barn behövs tror jag.

Vattenlandet Aquópolis öppnar inte förrän 6 juni. Stänger 4 sept konstigt
nog. Brukar ju vara hett då...

Säkert för barn...Dom är väl aldrig ensamma så det är ju lika säkert
som hemma. Uppsikt så klart.
Nu bor ju du på "vischan" här men naturpoolerna vid strandpromenaden är suveränt för barn thumb
Och leka i sanden är prio 1 för dom!

Chao P :sol:

Världen har blivit ganska hård, även i Sverige ryker barnvagnen om man råkar titta bort när man är på fel ställe.
Vi har barnvakt med oss, men ungarna är snabbare än henne, så tänkte på risken för stölder av barnvagn, ur barnvagn eller om man badar och de ligger saker kvar på stranden, kidnappning av barn o.s.v

(Har en hel del tråkiga erfarenheter från tidigare gällande kidnappning och mord av närstående, så kör på better safe than sorry än att "de händer inte mig")

Nya trådar

Back
Toppen