Välja internet och TV leverantör i La Mata området

Nancy

Ny medlem
Jag har försökt hitta information om vilken internet- och TV-leverantör vi skall välja för oss strax söder om La Mata-stranden.
Jag tror det blir att välja mellan Scansat och Dvblab men det är viktigt med pålitlig leverans och så klart priset.

Någon som har erfarenhet av dessa båda leverantörer ? Pris ? Stabilitet ? Support ? mm

graciass
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Skaffade wifi förra året med ett bra upplägg som fungerar kanonbra.
Minsta abonnemangs kostnad är en månad och kostar 20€
.
Utnyttjar det förutom till att surfa med bl.a. att ringa med Viber, Skype alt FaceTime, uppdatera programvaror/appar och även streama tv program t.ex. SVT play.

Har nu haft det i ett år och det har i stort sett fungerat klanderfritt.
Det var en startkostnad för modem och installation som jag inte exakt kommer ihåg, men vår förening hade gjort ett avtal som innebar att kostnaden var överkomligt, och som sagt, det har fungerat mycket bra, man vet kostnaden i förväg och slipper obehagliga överraskningar med kryddade fakturor…

Kontakta gärna företaget och gör en förfrågan:
SAT TV PLUS - Av de la Mancha, 64, 03183 Torrevieja - Telefon:966 70 24 41
 
Bestämde oss för Dvblab. Trevlig britt, Jason, installerade och visade hur allt fungerar.
Massor av kanaler, minst 10 svenska och många skandinaviska och jättemånga brittiska.
Även radio så nu kan jag lätt lyssna på P1 :)
Än så länge har jag inte märkt några problem med sändningen, allt fungerar bra med bra bild.
Internet kan vara lite seg ibland men man kanske inte kan jämföra med bredbandet hemma ....

Känns just nu som ett bra val men framtiden får utvisa om jag valde rätt.

spainsmile
 
DVBlab

Alla svenska kanaler textar utländska program. Dock kan man inte få text-TV på SVT 1, 2 TV3, 4. Lite synd men det finns ju andra forum att bli up to date med. Fungerar kanonbra med både TV och internet. Dock, när det varit kraftiga regn i veckan fungerar över huvud taget ingen parabol, vilken det än må vara.;;;)
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen