"Vänliga" ficktjuvar med blonderat hår

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
här kommer texten: :)Málagapolisen går nu ut och varnar allmänheten och turister för ambulerande grupper av familjer som kommer från andra länder som rånar turister. Polisen menar att besökare ska vara extra försiktiga vid platser med extra trängsel under sommaren som stränder, köpcentrum, gator med mycket folk och under olika festivaler.

Tjuvarnas tillvägagångssätt förändras hela tiden. För närvarande rapporteras det om ficktjuvar som blandar sig i större turistgrupper. En del har även färgat håret blont och delar ut turistkartor för att verka vänliga, säger polischefen Francisco Arrebola vid den operativa samordningen Unidad de Coordinación Operativa (UCOP) vid Cuerpo Nacional de Policía i Málaga.

Polisen har höjt beredskapen under turistsäsongen som inleds den 1 juli och pågår till den 30 september. Utmed hela Costa del Sol men även i samhällen som Antequera och Ronda har antalet poliser som arbetar mot ficktjuvar ökat.

Det handlar totalt om 183 nya poliser, totalt 5.238 som är verksamma i provinsen under sommarmånaderna.

Om jag får för mig att resa på stöldturné i USA, är det inte helt enkelt. Orsaken är att det ställs krav på den som vill besöka kontinenten. Avsaknaden av krav, Schengenavtalet, rullar ju ut röda mattan för kreti och pleti. Danmark har tröttnat på anstormningen av kriminella och har därför återinfört gränskkontrollen. Den s.k. "Kubasvenkens" lillebror greps nyligen med två vänner på vägen över Öresundsbron med tre automatpistoler, 2 kg cannabis samt hasch.

Det finns tyvärr de som tycker att det är en mänsklig rättighet att stjäla, det tycker verkligen inte jag.

Last edited by a moderator:
Om jag får för mig att resa på stöldturné i USA, är det inte helt enkelt. Orsaken är att det ställs krav på den som vill besöka kontinenten. Avsaknaden av krav, Schengenavtalet, rullar ju ut röda mattan för kreti och pleti. Danmark har tröttnat på anstormningen av kriminella och har därför återinfört gränskkontrollen. Den s.k. "Kubasvenkens" lillebror greps nyligen med två vänner på vägen över Öresundsbron med tre automatpistoler, 2 kg cannabis samt hasch.

Det finns tyvärr de som tycker att det är en mänsklig rättighet att stjäla, det tycker verkligen inte jag.

ja skulle gärna haft det mer som USA har det, bra krav har de på vilka som får komma in i landet. Ändå tar de emot flest flyktingar i världen, det hedrar de! thumb

Nu är det ju faktiskt fritt att resa mellan staterna i USA också, vilket är det som Schengen motsvarar där, så det är ju inte helt jämförbart. Det är inte helt enkelt att komma in i Schengen heller, för dem som är utanför.
Men det betyder inte att det är ok för Malmöbor att åka till Stockholm och stjäla, eller New-Yorkbor att åka till Miami och stjäla...
Att göra om EU till en Federal stat som USA är inte en lösning heller. :D
(Obs - ironi!)

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen