Våldsamma rånare tagna i Torrevieja

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det är inte bara äldre som råkar illa ut...min 19 åriga dotter var Torrevieja för ca 2 månader sedan med sin kompis i 10 dagar. En kväll så var dom på en restaurang/bar i LaMata där hon fick något i sin öl och minns inget av det som hände tills hon vaknade upp sittandes i en bil med en främmande man. Hon fick panik i sitt drogade tillstånd och slet upp bildörren vid något stoppljus och kastade sig ut ur bilen och skrek på hjälp. Som tur var det engelsk familj som bodde i närheten som hörde henne och tog hand om henne.
Känns härligt att vi har en fantastisk person (Mia) på företaget som tar hand om vår bostad, tog sig tid och pratade,lyssnade och tröstade vår dotter. Denna gång hände inget men törs inte tänka på vad som kunde skett om hon inte kommit ur bilen.

Så ni som har döttrar och som vill gå ut och äta och ta en öl och njuta av värmen, informera dom om att alltid hålla uppsikt på sina glas, Se till att kompisarna håller ihop så att ingen blir lämnad.

Kanske inte hör direkt till ovan ämne men vill ändå att det kommer ut i forumet vad som kan hända våra unga damer om man har otur.Det är nog så att den personen som gjorde detta gjort det tidigare och kommer att göra det igen tyvärr.

Tack för varningen Janneman! Det bör nog påpekas titt som tätt att man ska vara försiktig med sina glas...Föräldrar, tala med era ungdomar! Samma sak kan hända även i Sverige.

Håller med Janneman och rinconada helt!
Jag och min fru promenerar i Torrevieja på kvällstid ibland och under sommarmånaderna så ser och hör nordiska ungdomar som är rätt berusade och ibland händer det att det kommer någon eftersläntare ensam. Nu känns Torrevieja som ganska lugnt men man behöver bli påmind ibland så man säger till sina egna tonåringar att hålla ihop och inte lämna någon ensam.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det är bedrövligt med denna ökande kriminalitet,var är samhället på väg när man inte törs släppa ut tonårstjejer då dom anses som lovligt byte:arg:

Min ståndpunkt är klar öka straffen och ta hand om brottsoffren och inte lägga all krut på att hjälpa brottslingarna

Det är bedrövligt med denna ökande kriminalitet,var är samhället på väg när man inte törs släppa ut tonårstjejer då dom anses som lovligt byte:arg:

Min ståndpunkt är klar öka straffen och ta hand om brottsoffren och inte lägga all krut på att hjälpa brottslingarna

Håller med dig Louis, lås in dom och släng nyckeln! Hur behandlas de kriminella i Spanien? Är det som i Sverige exempelvis att måltiderna är bättre än vad skolbarnen och åldringarna får? Att dom blir frisläppta efter halva tiden vid gott uppförande mm?

Får ändå en känsla av att poliserna behandlar brottslingarna rätt hårt i Spanien av det vi sett och det borde få en person som drogar flickor (risken finns ju att det märks när han håller på med någons dricka) att fundera en eller två gånger om man vill hamna i bråk med dessa.

Last edited:
Rånad

Har själv blivit utsatt gick på öppen gata i centrum då en kille sprang fram
och slet av mig mitt halsband det var ingen kul upplevelse!

Har själv blivit utsatt gick på öppen gata i centrum då en kille sprang fram
och slet av mig mitt halsband det var ingen kul upplevelse!

Hola skrea!
Ja det är en hemsk upplevelse! Jag brukar säga åt mina bekanta damer
att inte ha guldhalsband el armband på sig när dom går ut, varken
här nere el hemma i Sverige. Lönsamt att råna folk på det nu.
En spansk tant blev rånad på smyckena för inte så längesen
och hon ramlade omkull också. Nu bröt hon inget men kunde gått
ändå värre :(
En del tycker jag tjatar...
Det är väl så att om, man själv blivit rånad så tänker man mer på det
och vill tjata...

Chao P :sol:

Hola skrea!
Ja det är en hemsk upplevelse! Jag brukar säga åt mina bekanta damer
att inte ha guldhalsband el armband på sig när dom går ut, varken
här nere el hemma i Sverige. Lönsamt att råna folk på det nu.
En spansk tant blev rånad på smyckena för inte så längesen
och hon ramlade omkull också. Nu bröt hon inget men kunde gått
ändå värre :(
En del tycker jag tjatar...
Det är väl så att om, man själv blivit rånad så tänker man mer på det
och vill tjata...

Chao P :sol:

Blev av med en halskedja i Barcelona när det kom en främmande kvinna och kramade om mig och bad sedan om ursäkt att hon misstagit sig på fel person. Det tog väl 10 sekunder innan polletten trillade ner och jag kände efter om jag hade halskedjan kvar vilket jag inte hade. Hon var borta i folkvimlet såklart :confused:
Så vi får nog säga att risken finns att bli utsatt både män och kvinnor så ni alla, undvik att ha allt för mycket glitter på er. Vi "turister" ses nog av vissa som vandrande bankomater tyvärr.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

"Somliga går i trasiga skor...." Det gör jag, verkligen. Och gamla solblekta kläder. Ingen rånare har kommit i närheten av mig för de tänker att "hon är så fattig att där inte finns någonting att hämta". Naturligtvis inga smycken, jo, kanske plastpärlor...
Och det har gått bra hittills.
:)
PS Även Chanelväskan har jag lämnat hemma.

Nya trådar

Back
Toppen