Vad händer i Sverige?

• Thread starter Thread starter SolenLyser
  • Startdatum Startdatum
S

SolenLyser

Guest
Jo, Regeringens planer på ett femte jobbskatteavdrag har fått pensionärsorganisationerna att ilskna till. De fem rikstäckande pensionärsorganisationerna kräver nu ett möte med finansminister Anders Borg (M) för att diskutera frågan om beskattning av landets pensionärer.
Dock har Regeringen tänkt genomföra en femte skattesänkning för de pensionärer som bor i Sverige. De 110.000 SINK-pensionärerna får trösta sig med att F.Reinfeldt vid två val sparkat dem i skrevet. År 2006 och 2010 lurade han till sig väljare med löfte om sänkt SINK. Vissa påstår att han bara inte infriat sina löften, jag påstår att han är en lögnhals!
Det enda sättet att sänka SINK är att befria sig från svenskt medborgarskap.

Reinfeldt är en obehaglig typ som inte bara mobbar SINK-pensionärerna utan också Riksdagspartiet Sverigedemokraterna. Reinfeldt tillhör nämligen PK-Maffian. Alla som är ute efter makt ansluter sig till denna klan. En sådan typ är Ärkebiskop Anders Wejryd. Samma dag som Sverigedemokraterna presenterade sin politik i Almedalen startade Ärkebiskop en kampanj mot just Sverigedemokraterna. Den numera politiska Svenska Kyrkan kommer att bedriva en hatkampanjen mot SD fram till Riksdagsvalet. Svenska Kyrkans ledare borde veta bättre än att blanda in politik i religionen.

För min del innebär det att jag slutat sjunga i kyrkokören. Nu ägnar jag mig i stället åt Kanarisk folkmusik, jag spelar bas och sjunger i La Parranda de Ron. Parrandan är inte ett dugg politisk och utstrålar bara alegría (glädje).

http://www.youtube.com/watch?v=G41YAFZ14dE

Jag är ju spanjor och kan inte påverka politiken i Sverige. Emellertid hoppas jag att fler inser vad som håller på att hända med Sverige och ser till att vända skutan på rätt köl igen. Det finns fortfarande hopp!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Förstår exakt vad du menar och jag håller med dig!
Men det är ännu inte..."politiskt korrekt" i det förlorade landet att säga det rent ut:-)

Det finns andra forum att diskutera svensk politik. Det hör
inte hemma på det här forumet.

Du Solen är ju spansk nu, håll dig till spansk politik på Spanienforum.

Gracias P :eek:

Håller helt med Preciosa; har inte uppfattat att forumet skall ägna sig åt att diskutera svenska politik. Det kan man göra på andra ställen....
Och att bo i Sverige är ju helt frivilligt! Trivs man inte så är det ju bra att det finns valmöjligheter. Skönt med demokrati!

Man kan flytta denna diskussion till "Ordet är fritt". Om det finns någon som vill fortsätta...

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Man kan flytta denna diskussion till "Ordet är fritt". Om det finns någon som vill fortsätta...

Nej så länge jag är moderator på detta forum så ska inte Sveriges politik
och glorifiering av vissa partier förekomma. Solen har på nytt fått ut
sitt budskap och det räcker så bra.
Finns massor av forum för dom som avskyr Sverige. Hur många som helst.

Ciao P

Tänk vad jag håller med dig Preciosa. Detta är ett forum om hur det är att flytta, köpa eller semestra i Spanien och kodsekvensen av detta.

//Eckhoff

"Vad händer i Sverige"?? Er vel et mycket relevant inläg for zink pensionärer i Spaninen!
Svensk (pensionär) politik är vel vigtigt for många medlemmar på dette forum!!

Eller hur? Kom i håg yttrandefriheten!!!

"Vad händer i Sverige"?? Er vel et mycket relevant inläg for zink pensionärer i Spaninen!
Svensk (pensionär) politik är vel vigtigt for många medlemmar på dette forum!!

Eller hur? Kom i håg yttrandefriheten!!!

Solen har tjatat om denna SINK-skatt i åratal nu och på alla möjliga
forum. Och i hans inlägg i går så framträdde klart och tydligt var hans
sympatier finns. Men han är nu spansk medborgare och då är det dags
att tagga ner.
SINK är inget vi pensionärer svälter ihjäl på även om man tycker det
att den skulle minskas eller tas bort. Men det kommer man ingenstans med genom att
favorisera vissa partier. Valkampanjer för Sverige kan föras nån annanstans och speciellt inte här av spanjorer tycker jag.
SD har inget med SINK-skatten att göra.
Det har inget med yttrandefrihet att göra alls. Det finns dom som har egen agenda här tyvärr.
Vi sliter med att hålla forumet rent, ni har ingen aning
om vad vi får in och som tar upp massor av tid att mota dagligen :(

Detta forum ska var ett forum där vi hjälper varann i det dagliga livet
och på semester i Spanien alltså - om nu nån har missat det.
Punkt för mig i denna tråd.

P:eek:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Finns en avdelning för svensk politik + allt annat som inte har med Spanien att göra. Lägg den pà övrigt sà blir alla nöjda och glada. Hàller helt med Rinconada.

Nalle & Rinconada, inte mig emot att inlägget flyttas till övrigt! Det gäller bara att hålla rätt på vad som berör Sverige och vad som berör Spanien. I mitt inlägg rörde det sig om båda länderna. För att blidka alla som inte vill höra ordet som börjar på S och slutar på INK, har jag skrivit om mitt inlägg så att det är 100% politiskt korrekt. Så här lyder det:

"Det finns händelser i Sverige som påverkat mitt liv i Spanien."

Nya trådar

Back
Toppen