Vad kan jag förvänta mig ang. teknik?

lillalind

Ny medlem
Jag har aldrig funderat över det här förr eftersom jag bara varit i Spanien på semester (och bodde där några månader när jag var i tjugoårsåldern, men det är ju länge sedan och då var utvecklingen här inte lika långt fram heller), men är det så att tekniken inte är lika bra i Spanien som i Sverige?

Jag är beroende av att ha både snabb och stabil internetuppkoppling tex i mitt jobb och nu när vi ska flytta ner och jag tar med mig jobbet (är egen) behöver jag ha likvärdig teknik där som här. Har börjat förstå att det kan bli svårt... Vad kan jag eg. vänta mig?

Vi har här hemma fibernät och hög hastighet (minst 10) och jag använder dessutom min mobil väldigt mycket när jag inte är hemma och har alltid täckning och snabbt internet på den. Kommer det bara vara ett minne blott nu när vi flyttar?
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Var ska du bo? I de flesta städer har du fiber och bra täckning för mobila nät. Problem börjar pà mindre orter och ute pà landet.
Tror att bra internet och mobila abbonemang är dyrare än i Sverige.
 
Var ska du bo? I de flesta städer har du fiber och bra täckning för mobila nät. Problem börjar pà mindre orter och ute pà landet.
Tror att bra internet och mobila abbonemang är dyrare än i Sverige.

Nalle finns det verkligen fiber i Torre? Jag tycker mig ha letat efter detta utan att ha hittat någon som har det?
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Nalle finns det verkligen fiber i Torre? Jag tycker mig ha letat efter detta utan att ha hittat någon som har det?

När jag skrev städer, tänker jag mest pà städer som Alicante, Murcia, Elche etc... Torre anser jag vara en mindre ort trots att den har 100k + invànare.

ONO har ju hitills varit enda operatör med fiber i Spanien, men nu har Movistar (och tror att vodafone med) ocksà börjat med det. Vet inte om de har kommit till Torrevieja ännu.
 
Spanien är inget uland har läst för en tid sedan att det är det mest uppkopplad landet- mobilt. Massan hoppade över några steg och gick direkt till smartphones.
 
Spanien är inget uland har läst för en tid sedan att det är det mest uppkopplad landet- mobilt. Massan hoppade över några steg och gick direkt till smartphones.

Det är mycket möjligt att det har ändrats men Sverige har länge legar i framkant båda vad gäller hushållens tillgång till snabbt bredband och mängden användare på dom mobila näten.
Men oavsett användarantalet så har jag mycket svårt att se att Spanien kan mäta sig med Sverige när det gäller hastigheten på uppkopplingarnam och det var väl det som TS egentigen frågade efter. Något snabbt och stabilt alltså?
 

Nya trådar

Back
Toppen