Vad var det för tomma vattendunkar utanför husen?

När vi gick långpromenad runt om i Torrevieja, såg vi på flera ställen att man ställt tomma femliters vattendunkar utanför grinden. Jag kunde inte komma på vad de skulle vara till för, men de såg absolut ut att vara ditställda avsiktligt, tror nån t o m var fastbunden..?
Det var ibland kanske lite vatten (?) i, men det såg inte ut att vara ev returolja..?:confused:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack. Det var det konstigaste jag har hört. Mot hundpiss... För nä, det var inte AC el dyl, de stod fritt.

Tack. Det var det konstigaste jag har hört. Mot hundpiss... För nä, det var inte AC el dyl, de stod fritt.

Jag skulle misupfatta det helt och hållet, van att i Central America (Mexico, Belize) ställer man ut sina tomma vattendunkar när man abonerar på vattenleverans och man är inte hemma på leveransdagen, eller behöver inte att leverantören skulle ringa på dörren och installera dunken i piedestalet utan hämtar själv framför dörren. :-D

Nya trådar

Back
Toppen