Valet i november

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Nu är ju Rubalcaba ungefär lika karismatisk som en Stekpanna, Làt gà för att det kan vara teflon....

Sen stàr det "kan valresultatet blir minst lika överraskande som när Rajoy förlorade första valet 2004."

Nu var det ju iofs int särskilt överraskande...

Inte för att jag är någon direkt beundrare av Rubalcaba men på lokal-tv såg jag ett inslag från "Rosens dag" i Gava där han både log och vevade med armarna. Så han kan väl när han inte sitter i Cortes.

Rajoy är väl ett språkrör för Aznar.

Tur man inte har rösträtt i nationella val!

Här uppe i norr är PP ett litet parti. Det stora är CiU, Convergencia i Unio, ett regionalt parti som till skillnad från PPC vill ha mera självständighet.

Inte för att jag är någon direkt beundrare av Rubalcaba men på lokal-tv såg jag ett inslag från "Rosens dag" i Gava där han både log och vevade med armarna. Så han kan väl när han inte sitter i Cortes.

Om politiker eller andra företrädare håller låda och har vissa
manér för sig så hör jag inte vad dom säger..Dom kanske
säger något bra och vettigt men jag bara sitter och räknar
hur många ggr dom blinkar eller det värsta jag vet - nickar hela
tiden på huvudet..Nu är jag inte så hemma på spanska babblare
men hemma i SE har vi en del blinkfyrar och nickedockor i TV.
Nu kan det ju vara att man har tics..det är inte det jag menar utan
vissa ovanor som folk lägger sig till med när dom pratar
offentligt..Nämner inga namn men...Jag är nog extra känslig för sånt.
Vad tycker ni.. är det en fånig fråga :eek:
Att Rajoy läspar kan han ju inte rå för..

Förr gick jag ofta kurser genom jobbet där när man skulle hålla
föredrag inte fick ha något störande beteende :cheeky

Ciao P :vissla:

den enda jag stör mig pà (förutom ZP) är Pepino Blanco. EFtersom han är en stor hycklare, bara kan förolämpa andra och har inte en susning vad han pratar om..
Nu senast sà tillträde ett par nya hövdingar inom AENA, tillsatta av honom.Alla var inom hans närmsta krets.. Neopotism till max

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
den enda jag stör mig pà (förutom ZP) är Pepino Blanco. EFtersom han är en stor hycklare, bara kan förolämpa andra och har inte en susning vad han pratar om..
Nu senast sà tillträde ett par nya hövdingar inom AENA, tillsatta av honom.Alla var inom hans närmsta krets.. Neopotism till max

Ja det är ju värre med nepotism och korruption. Det kan man ju får hjärninfarkt på :arg:

Lade in en bild på Pepe B men fick ta bort den då min spanskman lever kvar
på Francos tid och tror jag kan hamna i fängelse haha..OK det ska man inte
skratta åt :D Men bilden var så kul..Pepe med tjock mage och text
under som inte var så kul för honom..för PB alltså..
Jag lyder alltså med att censurera mig haha..
Han är en fridens man till skillnad från mig :cheeky

Ciao P :eyes:

Last edited:
Aborträtten avskaffas?

Partido Populars talesperson i sociala frågor, Ana Pasto'r, lovar i tidning idag att avskaffa den nya abortlagen om man får bilda regering. Det kommer garanterat att vidga den politiska klyftan i landet.

Svårt val för många kvinnor, solidaritet med varann eller med Påven?

Det är väl det som mànga i Spanien är förbannade pà i politiken. Högern i Spanien är väldigt konservativ. medans vänstern är mycket vänster....

Själv tycker jag att CIU är ett mycket bra alternativ, om det inte vore för att dom Är "independistas"

Håller med dig. CiU vill inte lämna Spanien, bara ha mera självstyre. Det tycker jag inte är helt fel eftersom Madrid-politiken är så extrem i båda riktningarna.

Senaste utspelet här i Bcn från PP är att de motsätter sig ett annat utnyttjande av den största tjurfäktningarenan eftersom de tänker överklaga förbudet till Tribunalen TC. Det skulle alltså kunna bli så att centralregeringen tvingar Katalonien att återinföra tjurfäktning. Tribunalen är formellt självständig men tillsätts av och med politiker.

Nya trådar

Back
Toppen