Varningens ord mot Vueling

Boris

Ny medlem
Varningens ord mot Vueling som blåser oss på 8459:-kronor
I somras planerade vi att åka ner till Spanien övere julen var ute i god tid. Den 16 aug bokar vi en tur/retur från Köpenhamn till Alicante den 12 dec, får bokningsbekräftelse direkt på mail, planeringen så långt ok. Döm av min förvåning när man 2 månader senare 13 okt meddelar att resan är ombokad med mellanlandning i Barcelona och väntan i terminalen i 5
timmar (visar sig att de sålt en resa som ej finns). Skriver då att vi har två utvecklingsstörda barn varav en sitter i rullstol är gravt synskadad hjärtopererad, Down Syndrom och Autism och ej klarar av sitta så länge på terminalen. Får besked på att vi kan boka om till den 4/12 eller 20/12, hur lätt är det att få en extra vecka ledigt eller varför missa en vecka när vi var ute i god tid?
Avböjer och vill då avboka hela resan, nä se det går inte resan hem gäller fortfarande oavsett om vi kommer till Spanien eller ej?
Fast jag bokat en Tur/Retur på deras hemsida. Nu blir jag erbjuden en del av pengarna för resan ner alltså inte ens hälften.
Skriver då att felet ligger på deras sida som ändrat resan, får till svar att dom då avsluta fallet om två dagar om jag ej godtar beskedet.
Gör då en anmälan till ARN som meddelar att resan var inställd i Danmark så kan då ej åta sig fallet.
Jag säger bara ren stöld redan från början, det var ju inte den billigaste resan men den skulle gå direkt.
Tack för ordet

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hemskt Boris. Dessa s.k Lågprisbolag har så dålig solvens att dom inte kan göra rätt för sej.

Det måste finnas en möjlighet för dej att få rätt.

Varningens ord mot Vueling som blåser oss på 8459:-kronor
I somras planerade vi att åka ner till Spanien övere julen var ute i god tid. Den 16 aug bokar vi en tur/retur från Köpenhamn till Alicante den 12 dec, får bokningsbekräftelse direkt på mail, planeringen så långt ok. Döm av min förvåning när man 2 månader senare 13 okt meddelar att resan är ombokad med mellanlandning i Barcelona och väntan i terminalen i 5
timmar (visar sig att de sålt en resa som ej finns). Skriver då att vi har två utvecklingsstörda barn varav en sitter i rullstol är gravt synskadad hjärtopererad, Down Syndrom och Autism och ej klarar av sitta så länge på terminalen. Får besked på att vi kan boka om till den 4/12 eller 20/12, hur lätt är det att få en extra vecka ledigt eller varför missa en vecka när vi var ute i god tid?
Avböjer och vill då avboka hela resan, nä se det går inte resan hem gäller fortfarande oavsett om vi kommer till Spanien eller ej?
Fast jag bokat en Tur/Retur på deras hemsida. Nu blir jag erbjuden en del av pengarna för resan ner alltså inte ens hälften.
Skriver då att felet ligger på deras sida som ändrat resan, får till svar att dom då avsluta fallet om två dagar om jag ej godtar beskedet.
Gör då en anmälan till ARN som meddelar att resan var inställd i Danmark så kan då ej åta sig fallet.
Jag säger bara ren stöld redan från början, det var ju inte den billigaste resan men den skulle gå direkt.
Tack för ordet

Tråkig erfarenhet! Har du varit i kontakt med Konsument Europa? De kan nog hjälpa dig.

Jättetråkigt att höra, speciellt med tanke på att ni är i en speciellt besvärlig och utsatt situation!

MEN...inte för att provocera men bokar man lågprisflyg så finns det stora risker om något oplanerat händer. Det borde ni ha känt till. Inte för att det är rätt utan bara för att det är så. Det finns ett otal exempel, främst med Ryan Air p g a deras volym, där kunder har kommit i kläm.

Hade ni bokat med ett riktigt bolag så hade ni varit i en betydligt bättre situation. Framförallt så kanske inte ens situationen hade uppstått överhuvudtaget.

Återigen, vill inte provocera och jag hoppas verkligen det löser sig för er så att ni får er semester, men boka med ett riktigt bolag nästa gång ifall ni vill minimera riskerna för att sådant här händer.

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej ja så är det hydrolift min son flög med samma bolag till barcelona från barcelona till alicante alt stämde som vi skrivit på forumet billigt kan bli dyrt om många saker

Ursäkta att det dröjt med svar men det har varit lite fram och tillbaka.Tack Madison för förslaget om Konsument Europa, tyvärr kunde dom inte hjälpa mer än det Vueling gjorde från början. det vill säga halva resan. Efter en del diskussioner via mail har Vueling besutat att återbetala hela resan tur/retur. vi kan väl kalla det en tidig julklapp. Nu kan man ge dom en chans till. Gissar var vi befinner oss nu om inte i härliga Cabo Roig. Önskar alla en riktigt GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR/ Boris med familj.

Ursäkta att det dröjt med svar men det har varit lite fram och tillbaka.Tack Madison för förslaget om Konsument Europa, tyvärr kunde dom inte hjälpa mer än det Vueling gjorde från början. det vill säga halva resan. Efter en del diskussioner via mail har Vueling besutat att återbetala hela resan tur/retur. vi kan väl kalla det en tidig julklapp. Nu kan man ge dom en chans till. Gissar var vi befinner oss nu om inte i härliga Cabo Roig. Önskar alla en riktigt GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR/ Boris med familj.

Det var väl en julklapp värd att nämna här på forumet. Jyst av Vueling att ge med sig, även om dom kanske inte juridiskt var skyldiga att göra det. Men moralisk kan man tycka, vilket också dom till slut tydligen tyckte. Hoppas att hela familjen får en RIKTIGT GOD JUL tomtejul. Och även "dom som bestämmer" hos Vueling.
rocio

Last edited:

Hej det var en fin julklapp God JUL .Roligt att du skriver härliga Cabo Roig jag bor också där året runt så vi kanske ses .ett tips det finns en restaurang när man går över bron vid vårdcentralen så äter man lunch för 2 euro från klockan 13.00 .Alla pratar engelska här o spanska sen är det marknad på torsdagar mot stranden julgrantomte

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Skulle var kul att träffas, stannar till efter nyår, så det kan bli en lunch.

Hejsan Boris .Ja helt klart kul att träffas .Är ni här på semester eller tittar på bostad .Jag bor nära SWE DENT C.esmeralda 2 Puerto 51 om ni bor i närheten??happyhappy

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen