vem ringde?

Lineker

Ny medlem
Upptäckte just ett missat samtal från ett spanskt nummer (+34) och känner inte igen det. Vad finns det för motsvarighet till hitta.se eller Eniro här nere?

Tack på förhand!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Såvitt jag vet finns det inte. De flesta länder har ingen tjänst där man utan vidare kan kolla vem som har ett visst telefonnummer. Det är ganska unikt för Sverige...
Det finns eventuellt en del inofficiella tjänster där man kan få - osäkra och ofta inaktuella - uppgifter mot betalning. Det kan också finnas tjänster på nätet där folk utbyter info om nummer de fått samtal från.
Men ingen 'officiell' information.

Prøv http://www.paginasblancas.com.pe/ . De fleste land har denne tjenesten ikke bare Sverige. Lykke til spainsmile

Som sagt, det länken är till de Peruanska vita sidorna. De hjälper inte speciellt mycket i Spanien.
De flesta länder har tjänster där man kan söka på person och hitta numret - men tvärtom, att hitta vem som har ett speciellt nummer, är rejält ovanligt, och finns inte alls "de flesta" länder.

Paginas Blancas fungerar jättedåligt. Iaf i Spanien. Din länk går
till den sidan i Peru.
Mobilnr går aldrig att få tag på. Och jag känner många som har fasta
telefonnr sen 20 år och finns inte med.
Pagina Amarillas är något bättre. Företag alltså.

http://blancas.paginasamarillas.es/jsp/home.jsp

Chao P :sol:

Men där kan man väl inte söka på nummer, bara på namn eller företag?

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Pooh:

Nej just det, det går inte men i Peru tydligen :D

Nej dom här sidorna är antika i sin utformning eller rättare sagt
inte uppdaterade alls och har man
inte två efternamn så är det än värre :)
När man beställer fast telefon - om man gör det...så frågar ingen
om man vill vara med i Vita sidorna heller.

Chao P :sol:

Jag kollade just, och till min förvåning stod vi med där, med vår fasta telefon - det nummer och den adress vi har nu, inte den gamla...
(Jag hittade det direkt med att mata in efternamn och provins.)
Det förvånar mig ännu mer eftersom jag faktiskt fick frågan om vi ville ha numret listat eller inte (inte specifikt online, utan överhuvudtaget), och jag valde att inte ha det.... ändå står det där.

Last edited:
Beklager at jeg ikke så den lille feilen, men den finnes i Spania også spainsmile

Problemet är ju "bara" att den Spanska inte har någon tjänst för att få fram namnet på vem som har ett visst telefonnummer, och det var ju det som efterfrågades här.
Det enda som finns är att få fram telefonnumret till en viss person, om man vet namn/provins, men inte tvärtom.

Söka på telefon nr i Spanien....

Hej. Jag har provat att söka via Truecaller.es
Truecaller fungerar i flera länder, i alla fall i Europa, har inte provat något annat.
Det fungerar att hitta en del nr i alla fall även sådana som inte är listade, men man får vara lite försiktig med truecaller både deras app och sidan vill att du delar din adressbok i datorn eller mobilen, det är därför man kan söka även hemliga nr och få upp namnet ibland även adress, om någon lagt till ditt nr i sin telefon eller dator och sedan använder truecaller så snor appen ditt nr från dennes telefon lista och du är listad även om du har hemligt nr... men det kanske alla redan visste... annars vet ni nu. Hasta la vista!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen