Vilken buss? Kan ej Spanska :-)

Monsoon

Ny medlem
Hej! Vilken buss och varifrån, tar jag från Calle Teruel, Torrelamata till Torrevieja, Las Habaneras och Carrefour och åter?? Går det ens? :-) Gäller nu i maj.
Tack på förhand!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det är väl två olika bussar? Buss A från La Mata/Cabo Cervera till centrum och därifrån C? mot Siesta?. På hållplatserna brukar det finnas lappar med deras rutter. De kör hela tiden i samma cirkel. Dessvärre måste man betala två avgifter eftersom det är olika bussar, fast samma bolag. De har inte "övergångsbiljetter".
Jag bor nära La Cura och går därifrån till Carrefour, ca 35-45 min beroende på hur varmt det är. Samma tid tar det att gå (för mig) till Torre del Moro...
Dagens motion! Billigt och bra.

Hola!

A-bussen går tex på Avd Alfredo Nobel ovanför dig. Finns busshållplatser
lite överallt på den...Det finns ju en länga med affärer där uppe
mittemot.... alltså på höger sida ska du ta bussen till Torrevieja.
http://www.costazul.net/index.php/e...evieja-perifericos/linea-a-torrevieja-la-mata

Åk sen förbi Playa de Los Locos och in på Avd de Las Habaneras (inte köpC). Gå av
precis innan Mercadona vid fula "plåtmurar" som omgärdar ett bygge
som aldrig blev av. Många går av där...liksom en plats att byta...
Där kan du fortsätta med en "Carrebuss" linje B:
http://www.costazul.net/index.php/es/lineas-y-horarios/torrevieja-perifericos/torrevieja-torretas
Många går av vid Carre så följ strömmen :-)

Alla bussar som är lokala med Costa Azul har denna sida
"Torrevieja Urbano"
Man går in på Lineas y Horarios. Ingen kul navigering på sidan men...
http://www.costazul.net/

Räkna med att tiderna inte hålls och man kan få vänta "i evigheter" :)

Det ska finnas en buss till som går till Carre men då med en
annan firma...om jag inte har fel?

P :sol:

Last edited:
San Luis/La siestabussen, tror att den heter G går också förbi Carre.
Turistinfo. har en utmärkt busskarta där man får turerna både i text och bild.
Priset har höjts med 5 cent sen jag var i Torre i februari, nu 1,35 euro.
Ett litet tips, jag har använt lokalbussarna för att lära mig hitta i Torre, finns fem linjer som är ringlinjer så du betalar en liten slant och åker minst en timme innan du är tillbaks på utgångspunkten.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Myramis!
Det där var ett riktigt bra tips för dom som inte känner till Torrevieja så bra. Att gå in på Turistinformationen och hämta en busskarta och sedan beta av dom olika turerna. Ta med papper och penna för div. stöd- och minnesanteckningar och ta en fika mellan bussbytena. Kul idé thumb.
rocio

Hola!

A-bussen går tex på Avd Alfredo Nobel ovanför dig. Finns busshållplatser
lite överallt på den...Det finns ju en länga med affärer där uppe
mittemot.... alltså på höger sida ska du ta bussen till Torrevieja.
http://www.costazul.net/index.php/e...evieja-perifericos/linea-a-torrevieja-la-mata

Åk sen förbi Playa de Los Locos och in på Avd de Las Habaneras (inte köpC). Gå av
precis innan Mercadona vid fula "plåtmurar" som omgärdar ett bygge
som aldrig blev av. Många går av där...liksom en plats att byta...
Där kan du fortsätta med en "Carrebuss" linje B:
http://www.costazul.net/index.php/es/lineas-y-horarios/torrevieja-perifericos/torrevieja-torretas
Många går av vid Carre så följ strömmen :-)

Alla bussar som är lokala med Costa Azul har denna sida
"Torrevieja Urbano"
Man går in på Lineas y Horarios. Ingen kul navigering på sidan men...
http://www.costazul.net/

Räkna med att tiderna inte hålls och man kan få vänta "i evigheter" :)

Det ska finnas en buss till som går till Carre men då med en
annan firma...om jag inte har fel?

P :sol:

Var köper man biljetter till Costa Azul-bussarna? Av busschauffören?

När man åker från busstationen köper man dom i luckan. Kliver man på efter vägen köper man dom av busschauffören. Så var det iaf tidigare.
rocio

buss

Hej Har letat men hittar inte om jag kan åka med samma buss hem från marknaden som dit , bor i Los Frutales och kan gå av utanför marknaden men måste jag åka runt hamnen för att komma hem));)

Hej Har letat men hittar inte om jag kan åka med samma buss hem från marknaden som dit , bor i Los Frutales och kan gå av utanför marknaden men måste jag åka runt hamnen för att komma hem));)

Den bussen går i en slinga så gå på samma hållplats du gick av så kommer du tillbaka till Los Frutales. Vi brukar göra samma sak och åker från den som ligger vid slutet av vår gata Calle Gandhi.

//Eckhoff

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Hej Åsa!
Nu pratar vi om La Mata´s A-buss....
Det är jobbigt att åka runt och sen stannar den extra tid inne vid Ramon Gallud.

Gå från marknaden rakt ned på Fuensanta så är en busshållplats där längst
ner innan man går över till paseon. Mittemot statyn m Virgen del Carmen.
Eller längre bort på Avd de Purísima finns också busshållplats om man går
mot Locos. C/ Goleta/Avd de Purísima.

Ciao P ♥

Nya trådar

Back
Toppen