Vilken buss?

Annkis

Ny medlem
Hej. Jag och min man ska hyra en lägenhet 28/4-7/5. Residential Aloe Calle del Zorro Orihuela Costa. Vill gärna besöka "fredagsmarknaden" som jag förstått ska vara på torsdagen istället då det är 1Maj på fredagen. Vilken buss ska vi ta? Var ligger närmaste busshållsplats och ska man ha kontanter med att betala på bussen eller går det med kort? Vilken tid börjar marknaden? Undrar också, om vi ska ringa taxi från lägenheten, vilket bolag är bäst att välja? Är det dyrt att åka taxi till köpcentret eller centrum? Vilken är bästa stranden? Kan vi åka buss eller taxi dit? Oj, det blev många frågor... Men vill så gärna att vi ska få en härlig vecka i Torrevieja.☀️

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej. Jag och min man ska hyra en lägenhet 28/4-7/5. Residential Aloe Calle del Zorro Orihuela Costa. Vill gärna besöka "fredagsmarknaden" som jag förstått ska vara på torsdagen istället då det är 1Maj på fredagen. Vilken buss ska vi ta? Var ligger närmaste busshållsplats och ska man ha kontanter med att betala på bussen eller går det med kort? Vilken tid börjar marknaden? Undrar också, om vi ska ringa taxi från lägenheten, vilket bolag är bäst att välja? Är det dyrt att åka taxi till köpcentret eller centrum? Vilken är bästa stranden? Kan vi åka buss eller taxi dit? Oj, det blev många frågor... Men vill så gärna att vi ska få en härlig vecka i Torrevieja.☀️

Buss från Res. Aloe är lite besvärlig, dvs det finns en buss i alla fall sommartid i närheten av boendet, men det innebär byte när ni kommit till vägen 332 som går efter havet... så det är nog hyrbil eller taxi som gäller.
Hyrbil för en vecka blir billigare än taxi till från flygplats och andra utflykter
Jag föreslår att ni istället besöker marknaden på Lördagen i Playa Flamenca - den finns på femton minuters gångavstånd :) Tid 08.00 - 14.00
se kartlänk:
https://www.google.es/maps/dir/37.9.../@37.9399519,-0.7413372,14z/data=!4m2!4m1!3e2

Strand: Playa Flamenca rakt ner från marknadsgatan, Punta Prima närmare Torrevieja eller möjligen La Zenia - men det är nog fortfarande kallt i vattnet..

Tillägg:

Calle Zorro del Chimosas heter gatan, syns på Maarli´s
bra karta och bra att veta om man vill beställa taxi.
Taxi Orihuela Tel: 966 761 088
Till Torrevieja kanske 10-12E?
Från Torre så kan man ta taxi vid busstation Calle del Mar 50 ca 100 m från
marknaden...räknat från en av marknadsgatorna, Calle Moriones.

Bussar tar normalt bara kontanter och ganska jämna.
Tex kostar lokalbussar i Torre 1.35E

Lycka till på semestern!
P :sol:

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen