Vilket område gäller när man skall köpa hus?

Villamartin och Los Dolses är väldigt präglat av britterna. På senare är är det dock många britter som lämnat och skandinaver som kommit.

I vår förening är vi väl 25 hus. Jag köpte av ett engelskt par för ett år sedan och sedan dess har ytterligare tre brittiska ägare flyttat. Samtliga köpta av skandinavier. Mina fem närmsta grannar är från Norge. (Märkligt nog är ingen av dem golfare). Det är nog bara 4-5 britter kvar i vår föreningen. Sedan finns det ungrare, österrikare och tyskar. Skandinaverna dominerar dock.

De nybyggnadsprojekt som färdigställs nu verkar också helt befolkas av skandinaver. Så det förändras.

Det lär dock aldrig bli någon större spansk befolkning i våra trakter.

För egen del ser jag ingen nackdel med att ha brittiska och skandinaviska grannar. Det underlättar ju umgänget för mig när det pratar ett språk jag begriper - även om norskan kan vara knepig ibland! :-)

Hej en fråga måste man vara för att man flyttar dit .För jag är inte fiskare fast jag bor nära havet:):):):)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej!

Är ny här på forumet och följer med ett stort intresse alla tips som ges.thumb

Verkar vara flera av er i denna tråden som har köpt i Calas Blancas.
Vi kommer att åka ner ett par dagar i februari för att titta på en lägenhet där.
Området verkar vara ganska så stort men välskött och med bra pooler. Närheten till stan och havet lockar också.

Hej!

Vi kommer att åka ner ett par dagar i februari för att titta på en lägenhet där.
Området verkar vara ganska så stort men välskött och med bra pooler. Närheten till stan och havet lockar också.

Välkommen till forumet!
Vi håller just nu på att köpa i Calas Blancas och föll för det området för att det känns genuint spanskt för oss, trots att det verkar vara mycket svenskar där thumb
Bor en hel del spanjorer året runt också, vilket jag gillar. Jag har nog sett i princip alla objekt som finns ute i Calas Blancas just nu, om det inte är något som är precis nyutkommet. Många fina objekt, framför allt om du söker något med 2 sovrum.

Jag skulle även passa på att titta i Rosaleda som ligger nära Calas Blancas och oxå är trevligt (enligt mig).

Var dock beredd på att det är lite annorlunda på att köpa i Spanien mot i Sverige.

Hej ! Jag har köpt radhus billigt i ett gammalt område med både villor och radhus . Läget är perfekt ! Nära havet , ett plan ( med tanke på ålder:-) liten täppa - ständig trevlig grannar som är där även på vintern . Det finns billiga hus som behöver renovering . Mellan 700.000 kr till en Mill ! Området heter los Angeles . Nära Rosaleda och avenida Paris !! Kan tipsa om mäklare! Lycka till

Hej ! Jag har köpt radhus billigt i ett gammalt område med både villor och radhus . Läget är perfekt ! Nära havet , ett plan ( med tanke på ålder:-) liten täppa - ständig trevlig grannar som är där även på vintern . Det finns billiga hus som behöver renovering . Mellan 700.000 kr till en Mill ! Området heter los Angeles . Nära Rosaleda och avenida Paris !! Kan tipsa om mäklare! Lycka till

Det är jättefint där, gränsar ju till Nueva T och Calas Blancas
gator Alondras, Gaviotas, Martin Pescador m fl om jag inte har fel...

Chao P :sol:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Man måste ju inte ha en mäklare om man hittar något privat, blocket eller annat, men viktigt är att då, precis som när man köper av en mäklare, ha en bra advokat som kan se till att alla papper är i ordning.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Dom stora mäklarna som Fastighetsbyrån, Bjurfors, Mäklarringen
m flera har franchisetagare.
Alltså är dom som är på plats i Spanien egna företagare men
jobbar/lånar företagens välkända namn...

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Dom stora mäklarna som Fastighetsbyrån, Bjurfors, Mäklarringen
m flera har franchisetagare.
Alltså är dom som är på plats i Spanien egna företagare men
jobbar/lånar företagens välkända namn...

Hej ja så är det så ofta försöker dom sälja andra objekt för att tjäna mer pengar det fick vi erfara när vi var här första gången thumbthumb

Hej!

Hej och välkommen till forumet. Vi har precis köpt i Calas blanca (dec -14) vi föll för läget efter att ha sett ca 30-40 obj. Våran mäklare var Susanne på Costablancahem, hon är egenföretagare och bor i Alicante. Om mer info skicka ett pm. thumb

Hej vi har köpt lägenhet i torriveija center och det play de el Cuera och det jätte fint område och bra får barn nära till allt ta titt på område och det inte så dyrt alls vi är här till slutet av februari lycka till

Vi verkar vara många som bor i Calas Blancas, vore ju kul att veta om vi är grannar vi bor på Calle Copenhague, Calas Blancas Del Mar 2... Trivs som attan

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen