Vill susa nerför backarna i Torre med husbonde och hund!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Sotanini!
En äldre bekant till mig har en sådan. Hon sålde sin bil i höstas och köpte en sådan där i stället. Hon bor i El Limonar och åker på den till Mercadona i La Siesta och handlar. Hon tycker att den är toppen.
rocio

Kom på att i Benidorm har det blivit en plåga med dessa
fordon (finns visst minst 500!!). Detta för att alla köper/hyr
elmopeder/scootrar/trehjulsmopeder för att det är kul och
dom kan ta sig en hutt :D Får köras på trottoarer också.

Nu så har myndigheterna försökt sätt P för detta gm höga böter
och att dom som hyr ut ska följa regler som hög försäkring och
att inte ungdomar som inte har handikapp kan köra. Dom brukar
visst ha rally med dom :)
Man får inte vara under 55 år och bara vara lat :) Hyrs ut på strandpromenaden
där i B om dom nu inte slutat med det.

En skrev om Teneriffa och en skrev om Orihuela Costa - att det var
många där som inte behöver fordonen. Unga och tjocka bla a...
I Torrevieja ser man inte många alls. Kan bero på att gatorna inte
går att åka på ? Bara strandpromenaden.

Chao P :sol:

mmm var i Benidorm i somras å där är dom en plåga,,, en kille var så packad att han knappt kunde köra ens en sån,,, hoppas verkligen att man inför regler för visst är dom bra om dom behövs men som på Teneriffe där tjockisarna glider från munkar till vinglas är det mest patetiskt,,,

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Väljer man rätt typ av el-scooter klarar de även branta backar. Motorn ska vara 1000 W. Då går de köra även i Torre.

Jag tror du kan vara lugn. Du kommer inte att skrämma livet ur någon. Dessa scootrarna gör bara ca 25 km/h...

Väljer man rätt typ av el-scooter klarar de även branta backar. Motorn ska vara 1000 W. Då går de köra även i Torre.

Jag tänkte närmast på att dom får ju köras på trottoarerna vilket
man knappast kan här inne i stan utan att tippa :)
På dom smala gatorna med alla parkerade bilar och ingen sikt i gathörn
är det inte så säkert heller tyvärr men ute i urbanisationerna måste det vara
kanon att ha en sån. Och på paseon.
Problemet är också förvaring men har man en tomt så går det ju bra.
Eller garage i lgh.hus.

P :sol:

Visst är det så Preciosa. Trottoarerna är hemska. Men jag har sett en rullstol (el) köra på "min" gata. Mitt i gatan, där bilarna kör. Lagligt eller inte, vet ej. Men det förekommer.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Visst är det så Preciosa. Trottoarerna är hemska. Men jag har sett en rullstol (el) köra på "min" gata. Mitt i gatan, där bilarna kör. Lagligt eller inte, vet ej. Men det förekommer.

I Sverige gäller samma regler för el-rullstolar som för cyklar, så finns ingen speciell cykelbana får du köra rullstolen ute på gatan. Ska kanske nämnas att Berras elrullstol har maxfarten 10 km/tim. Här i Flen har folk lärt sig att Berra och vår underbara golden retriever Dino kan komma springande på gatan. Vem vill köra på en rullstolsbunden?

Ok. Jag tänkte bara på att du vill "susa fram" och fick en bild i huvudet med dig i våldsam fart nerför backarna! :D

Nya trådar

Back
Toppen