VPN och Netflix i Spanien

hansliz

Ny medlem
Jag ser på svensk TV via internet och VPN anslutning via min laptop. Nu har min gamla TV lagt av och jag ska köpa en smart tv. Kan man lägga in VPN anslutning på den så att jag kommer åt alla utbud som finns i Sverige utan att använda min laptop?
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej,

Normalt har "Smarta" TV-apparater inte inbyggt stöd för VPN, så det går normalt inte att använda just VPN.
Men om du använder tjänster från SeSvenskTV.com, så kan du konfigurera "SmartDNS" i TV:n, och då funkar Netflix direkt i TV:n, utan andra apparater, under förutsättning att TV:n har en app för Netflix. (Men det har nästan alla. Det är värre med t.ex. SVT, men där finns ibland exempelvis app för Magine som alternativ. I Magine ingår SVT, men tyvärr inte TV4.)

--Pooh
 
Last edited:
Hej,
Tack ska du ha POOH. Ser ut som att jag får fortsätta använda PC-n eller paddan även på den nya TV-n. Som jag ser det så är VPN det billigaste och bästa sättet att se allt som finns i Sverige.
 
Vi använder oss av SesvenskTv:s SmartDNS-tjänst. Den fungerar till 100%. Vi abbonerar kvartalsvis för 129kr, men man kan abb. både kortare och längre perioder ;:;;).
rocio
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vi använder oss av SesvenskTv:s SmartDNS-tjänst. Den fungerar till 100%. Vi abbonerar kvartalsvis för 129kr, men man kan abb. både kortare och längre perioder ;:;;).
rocio

Ursäkta en obekväm fråga, men är sesvensktv lagligt?
 
Tack Pooh för klargörande av skillnaden som jag och flera med mig inte har haft vetskap om.
rocio
 
Ursäkta en obekväm fråga, men är sesvensktv lagligt?

Varför det är begränsat från början är ju för att t.ex. SVT inte har rättigheter att sända vissa program utomlands, men som Pooh skrev så är det inget olagligt att titta utomlands. Dock kanske du bryter mot någon kanals användarvillkor, men jag har aldrig läst vad som står i dom. ));)
 
Vad använder du för VPN?
Med SeSvenskTV.com får du ju både VPN och "SmartDNS" i samma paket, till samma eller lägre pris än de flesta andra VPN-tjänster.
(Se även annons till höger, och ja, jag representerar SeSvenskTV, så ta inte mina påståenden som oberoende information, men det finns andra på detta forum som använder tjänsterna.)

Hei
Man kan alltså kjøpe dette for en mnd om gangen ? Fungerer det slik att man får ett passord for innlogging på deres side ?
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag kör själv en månad i taget, men man kan välja andra alternativ om man vill. Mail kommer med påminnelse innan månaden är slut.

Alla uppgifter du behöver kommer direkt via mail till dig så snart du har betalt.

Göran
 
Hei
Man kan alltså kjøpe dette for en mnd om gangen ? Fungerer det slik att man får ett passord for innlogging på deres side ?

Ja, man kan köpa en månad åt gången, och är aldrig bunden längre än man betalat för.
Du får anslutningsinformation via epost direkt när du beställt, och du ser programmen direkt via de olika Play-tjänsterna.
Systemet gör det bara möjligt att göra detta även från utlandet.
 
Play premium

Nån expert som vet om TV4 play premium sport fungerar också
Eller bara vanliga play? Isåfall är det bättre med detta än Slingbox
Som kräver väldigt bra bredband hemma.
 
TV4 Premium funkar utmärkt, men du måste givetvis betala för den kanalen. Tror att det kostade nån hundring när vi tittade på OS senast. OBS Detta gick på vanliga Premium. Premium sport kostar 299:- Man betalar för en månad i taget. Ingen uppsägningstid.

Göran
 
Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack för svar Göran! Jag betalar redan för sport.
Ville bara kolla så inte betalvarianten är spärrad!

Ska bara tillägga för säkerhets skull, att den är givetvis spärrad utanför Sverige, så du måste ha VPN eller hellre SmartDNS för att "lura" dem att du är i Sverige.

Detta gäller ju även vissa SVTprogram, Viaplay mm. Mer info om detta finns tidigare i tråden. Jag kör själv med SmartDNS från "SeSvenskTV"

Göran
 

Nya trådar

Back
Toppen