Var i Costa Blanca???

Diskussion i 'Spanien' startad av bags, 1 september 2018.

  1. bags

    bags Ny medlem

    Blev medlem:
    1 september 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, vi har vänner som köpt lägenhet på Costa del Sol, mycket fint med havet o de dramatiska bergen, men det är lite väl dyrt och lite väl kallt i havet så vi vill gärna titta på Costa Blanca från Punta Prima till Torre de la Horadada. Vi vill ha lägenhet i ett grindsamhälle, barnvänligt, ok med ca 30 minuters promenad till havet, MYSIGT, mindre samhälle/ by, mysigt torg. Våra grannar har lägenhet i Almunecar o där finns en aktiv ”svensk grupp” som ordnar gemensamma aktiviteter, hur ser det ut på CB. Tacksam för svar
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Kjell Fohrman

    Kjell Fohrman Känd medlem

    Blev medlem:
    19 december 2016
    Inlägg:
    455
    Mottagna gillanden:
    571
    Något sådant letade jag också efter, men gav upp eftersom det krävde att jag skulle ha en bil därnere och det ville jag inte ha. Så därför blev det istället Torrevieja som är billigt, har nära till havet, bra kommunikationer, flera "svenskklubbar och ett rikligt utbud med restauranger och nära till affärer. Men Torrevieja är ju inte direkt en mysig liten by utan snarare en rätt stor stad, man jag kunde inte få allt utan trivs ändå utmärkt här.
     

Dela sidan

Laddar...