Alternativ till Abaco?

Vi har precis nästan avslutat vårt köp med hjälp av Abaco och måste säga att vi är väldigt missnöjda med deras arbete.

Vi är så ilskna så att vi kokar men hur f-n ska man få dem att förstå? Jag har skällt på dem flera gånger men det är precis som om det rinner av dem och ingen som ber om ursäkt för deras usla jobb.

Jag fattr att ni är missnöjda. man kan alltid hota med konsumentombudsmannen (finns i Spanien), EU domstolen och allt däremellan. Ni har ju inte fátt den tjänsten som ni betalat för. Sá enkelt är det.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vi har precis nästan avslutat vårt köp med hjälp av Abaco och måste säga att vi är väldigt missnöjda... Kommunikationen och engagemanget har verkligen inte varit tillfredsställande.

Oavsett vilken firma man anlitar så är kommunikation via epost inte alls som i Sverige - oftast inget svar och får man det kan det vara ett ord - RING!

"Värst" är de som inte har någon skandinavisk personal, men även hos de som har det så är kunderna på andra sidan skrivbordet eller i luren det som kommer först.
Ett möjligt undantag är mäklare med svensk personal, som vet och bryr sig om, att svenskar förutsätter svar på epost inom någon timme. Även dessa blir blasé på alla frågor via mail och undrar snabbt när du kommer till Spanien ...

Jag tror att den största delen av problemet är att man tror att allt som ska fungera som i Sverige
( Svenska köpare är visst just nu ca 7 % av fastighetsmarknaden ... )
 
Daniel: på Mediterraneo Consulters har vi kontakt med Yolanda (som också äger företaget). Hon pratar svenska liksom sin man och dotter Sara som jobbar där. Vi har fått snabb och proffsig hjälp med husköp, deklarationer, tecknande av abonnemang för el, vatten etc, olika kontakter med företag när saker har "strulat", privatkonsultation om vad som gäller vid testamente, garageköp, polisanmälan vid inbrott osv.
 
Hej på er jag håller med maarli så är det .Frugans syster köpte en lägenhet här och när dom var här och tittade så sa dom hur det är i Finland så jag blev lite sur på dom och sa att nu är ni i Spanien och det är inte samma sak som Finland .Jag är nöjd med ABACO har inte haft några problem
 
Vi är väldigt nöjda med ABACO men kanske beror det på vem där man har kontakt med och så ska det ju inte alls vara.
Kanske god idé att be om träff med deras chef för ni har inte fått den "produkt" som ni beställt och betalat för.
Kommunikation är viktigt i alla sammanhang.
Lycka till!
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen