Bästa områden för bostadsköp?

Tack för era svar!!

Nalle, hur breda är normaldörren inomhus i Spanien? kan vara bra att veta lite sånt, bra att du tänkte på det :)

Jag skriver upp alla de områden som ni rekomenderar så får vi kolla upp dem!

Hur mycket vågar man pruta egentligen, man vill ju självklart ha bästa priset. (även om det nästan känns som man är elak och "stjäl") Tror ni man kan hitta nåt hyfsat iordning för högst 60 000 euro, eller måste vi lägga lite mer? 2 sovrum vill vi helst ha. Det skiljer sig oerhört mycket på pris på olika sidor på nätet.

tiptop behövs inte, men vi är inte renoveringssugna, bredda dörrar är ok men vi är vana att resa och bo i länder som inte har så väl handikappanpassat som i Sverige så det är vi inte oroliga för.

Tack än en gång för att ni svarar på mina frågor, vill verkligen veta så mycket som möjligt!!

//Apple

Hola!!

Du skrev " elak och stjäl" om att pruta..no no no chica!! Här ska prutas!
I köp-och säljbranschen är man sig själv närmast! Alla vill tjäna på detta.

Många spanjorer och andra köper upp lgheter när det är billigt och säljer när det är dyrt..Så gjordes på Gran C när jag bodde där på 80-90-talen. Nästan varenda bonde ägde lgher i Playa del Ingles..
Nu är det "normala" priser och en del måste sälja i alla fall och då blir det fynd. Det kostar ju att ha dom - skatt och comunidad - och hyra ut är ju inte alltid lätt nu. Nu hör jag - senast i går- att dom köper igen och kanske tror att dom kan göra sig en hacka om några år. Tja vem vet..
Nej , mejla mäklare och be om förslag. Skriv inte på några papper. Många mäklare vill sälja "exklusivt", dvs med ensamrätt. Hittar ni exakt vad ni vill ha - och det finns så klart - så kan ni ju diskutera saken.

Mätt dörröppningar...Här på SpF går vi noggrannt till väga.. gapskrattt..
Min 80 cm, hus byggt för 20 år sen. 3-4 cm går bort för jag kan inte öppna
på "vid gavel".
Annat hus , 80 cm byggt för 10 år sen..
Men jättegamla hus har nog kattlucke-status..P vet inte allt..

Saludos P ;;;;;)

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hahaha ok preciosa då ska jag sluta skämmas!

tack igen för hjälpen, får nog räkna med att bredda dörrarna, men det blir ju inte mer än 1 eller 2 iaf.

Herregud, känns som jag går händelserna i förväg...tänk om vi inte lyckas hitta nåt think

//Apple

Hahaha ok preciosa då ska jag sluta skämmas!

tack igen för hjälpen, får nog räkna med att bredda dörrarna, men det blir ju inte mer än 1 eller 2 iaf.

Herregud, känns som jag går händelserna i förväg...tänk om vi inte lyckas hitta nåt think

//Apple

Àk ner och titta pà omràden... och välj först VAR du vill och inte vill bo. Hus och lägenheter hittar du alltid.

Good hunting!

Nya trådar

Back
Toppen