Bank eller växlingsbanker vid köp?

Har man Föreningssparbanken/Swedbank så kan jag förtydliga lite vad jag har fått reda på.


- Dom jag talat med kan inte svara på mottagarbanken avgifter. (La Caxia tar 1.2% på belopp över 50'000Euro enligt ett av växlingkontoren jag talat med).

Jag har inte papperet framför mig, med hos Handelsbanken står det uttryckligen att mottagarbanken inte tar betalt vid en helt vanlig överföring som tar 1-3 dagar.

1,2 % är ju en hög avgift (600 euro per 50000euro). Det är galet.
Min bank, Kutxabank, tog inget betalt för att ta emot pengarna. I alla fall inte ännu... :)
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen