Bank i sank - Swedbank

• Thread starter Thread starter SolenLyser
  • Startdatum Startdatum
Jag ger upp och konstaterar bara att Swedbank är en bank i sank!

"För att aktivera Mobilt BankID för utökad användning behövs ett kodkort med engångskoder. Kodkortet skickas automatiskt till den Svenska folkbokföringsadressen vid beställning av Mobilt BankID. Kunder utan officiell svensk adress behöver därför besöka ett bankkontor för att få ett tillfälligt kodkort."

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag ställer frågan till Swedbank huruvida jag måste resa till Sverige för att erhålla ett kodkort. Swedbank påstår att man inte behöver betala för betaltjänsten eftersom man kan ta del av ett kunderbjudande. Detta erbjudande betyder att man betalar 468 kr per år i stället för 175 kr.

Så här svarar Swedbank:
”För att få hjälp med att få ett kodkort när kommer du in på ett av våra kontor i Sverige vid tillfälle.
När du har du har aktiverat tjänsten utökad användning för Mobilt BankID behöver du inte använda kodkort igen,förrän du har bytt mobil enhet eller ominstallerat den, då behöver du spärra ditt nuvarande Mobilt BankID och behöver då använda ditt kodkort.
Vi har ett kunderbjudande som heter Nyckelkund för 39 kronor i månaden. Du kan läsa mer på www.swedbank.se/nyckelkund vad som ingår i konceptet. Betaltjänsten i internetbanken kostar 175 kronor per år. Betaltjänsten gör att du bland annat betala räkningar, göra utlandsbetalningar.
Vill du inte vara ansluten till betaltjänsten så kostar inte internetbanken något.”

Nya trådar

Back
Toppen