Bankernas avgifter

Jag har själv aldrig hört talas om någon avgift för att öppna ett konto däremot är det vanligt med maintenance/service fee som banken debiterar kvartalsvis (åtminstone i vårt fall). Det finns också banker som, mot vissa prestationer, slopar avgifter.

Vad som kommer gälla nu är svårt att veta p.g.a. de nya regler som Gyllis startade den här tråden med.
Då jag fortfarande inte fått något svar från vår bank kommer jag kontakta dem på nytt.
/Helen

Du får gärna berätta om/när du får ett svar från banken!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Du får gärna berätta om/när du får ett svar från banken!
Jag har, som vanligt, fått kontakta vårt närmaste kontor istället för det kontoret vi hör till (ej vårt val och de vägrar släppa oss eftersom vi har ett lån där). Nåväl, den ändringen på hemsidan som jag frågade om har inget med EU att göra. Jag missade en fotnot...

Med andra ord vet jag fortfarande inte hur de kommer göra men jag lovar att om jag hör något så lägger jag ut det här!
/Helen

Jag lovade skriva utifall jag fick något svar från banken, vilket jag nu har fått. Beskedet är att det är fortsatt €24/kvartal i maintenance fee.
Vi får väl se om det händer något framöver. Det är inte alltid saker och ting ändras på störten.
/Helen

Jag lovade skriva utifall jag fick något svar från banken, vilket jag nu har fått. Beskedet är att det är fortsatt €24/kvartal i maintenance fee.
Vi får väl se om det händer något framöver. Det är inte alltid saker och ting ändras på störten.
/Helen
Tack!

Bara vänta och se, alltså...

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag hör gärna om ni lyckas få bättre deals. :) Jag betalar för närvarande något liknande (tror det är €6/månad), men i framtiden förhandlar jag gärna fram något bättre (eller helt gratis) om möjligt.

Förvånad att inte flera som tycker de betalar förmycket i avgifter väljer detta alternativ!
Hej
Det låter intressant med Cajamar Wafferentkontot! Måste man ha ett spanskt mobilnr?
Kan man registrera kontot på deras kontor?
Tack för tipset
Elisabeth

Hej
Är det någon som minns vad det stod i artikeln som Gyllis hänvisar till. Det blir bara en blank sida om man klickar på länken nu.
/Sven

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Hej, på en annan tråd diskuterades betalkort och jag frågade om möjligheten till kreditkort, Hittat nu denna tråd som jag förstår handlar enbart om betalkort. Ska jag uppfatta situationen som att folk inte använder kreditkort?

Jojje

Hej, på en annan tråd diskuterades betalkort och jag frågade om möjligheten till kreditkort, Hittat nu denna tråd som jag förstår handlar enbart om betalkort. Ska jag uppfatta situationen som att folk inte använder kreditkort?

Jojje
Självklart används kreditkort i Spanien, banken vill det eftersom det är på denna typ av kort banken tjänar pengar.

Vi har t.ex. en produkt hos vår bank Caixaltea som ger oss 3% ränta på sparkonto med max 12000 Euro, en av förutsättningarna för att få räntan är att vi använder deras kreditkort i snitt för 200 Euro/månad 2400 Euro/år. Att vi sedan nollställer kontot varje månad är utan betydelse.

Vi har även konto hos Santander och även där fått både bank-/kreditkort.

TommyD

Nya trådar

Back
Toppen