Kenth
Känd medlem
Ops - trodde jag svarat dej - ytterligare ett tecken på att åldern börjar ta ut sin rättOm du menar länken jag bifogade så skrev jag att den bara är för att åskådliggöra.
Där kan man klicka på "How to register at Cl@ve?" och få det beskrivet. Jag har dock för mig att man måste vara resident för Cl@ve.
/Helen
Nope man behöver inte vara resident turligt nog. Tyvärr hann jag inte fixa den när jag var nere sist så bår bli när vi kommer nästa år.
Jag trodde felaktigt att min fru fått CL@VE när vi fixade autogiro för sopor o IBI men visade sig att det var ngt annat där man tydligen kan ändra konton o.s.v. men då allt var skrivet på spanska så fick det bero o annullerades per automatik om vi inte aktiverat inom 14 dgr - lösenordet var sanslöst långt, nästan som hela alfabetet (25 tecken) o måste ha varit en hackares mardröm så istället för att prova variabler intill döddagar så övergick han säkert till att lösa sudoku stället.
Då det troligen krävs både tidsbokning + tolk så kontaktade jag Abaco men det fragment av tillit som fanns blev pulvriserat då det var tredje gången de fallerade. I.o.f. ska dom ha creds för informativt material men då det visade sig att advokat ingick i köpeskillingen behövde vi inte anlita dem utan bad om hjälp med registrering av testamente hos notarien. Tyvärr tog det 9 månader innan de kontaktade oss vilket nog får betraktas som en lång tid o turlig nog hade ingen av oss gått ur tiden. Vid den sedermera kontakten tillfrågades vi om vi ville låta dem sköta inbetalning av skatter vilket vi ställde oss positiva till men då första års handläggning även den ingick i köpeskillingen enades vi om att höras året efter och på den vägen är det + visade sig att den advokat som sköter inbetalningarna dessutom är några hundralappar billigare.
Allt detta till trots så kontaktade jag dem för att få hjälp med CL@VE och även där skulle personen i fråga återkomma. Tilläggas bör att det är en simpel registrering o vare sig raketforskning eller hjärnkirurgi och ett förfarande som i stort är identiskt med när de hjälper klienter att fixa NIE förutom annan myndighet så vart hon mailade är en gåta men en teori är att mailet gick till spanska kungen som vid det tillfället var upptagen att förbereda sitt Sverigebesök o när han väl var på plats upptäckte han att laptopen glömts hemma så inga svar kunde ges.
Så detta sammantaget kontaktade jag den advokat som hjälper oss med skatten o dan efter fick jag en tid hos SUMA i Orihuela Costa men tyvärr sammanföll den med avresedatumet.