rinconada
Känd medlem
Som jag skrev så har vi bara bott här i Spanien elva år, därför kan jag inte uttala mig om fuskbyggen för 20 år sedan, men tittar man på TVE1 innan Gente, så verkar inte fusket mindre då.
Men de sista tiotal åren som jag pratar om, har jag utan vidare sett mellan femtio och hundra fuskbyggen i olika urbanisationer. Första året 2009, så
gick fåren och betade utanför vårt hus "mysigt", nu är det flera hundratals bostäder där. Bland annat såg vi hela väggar som sprack, på grund av utfyllnad som det byggdes för tidigt på eller dåligt underlag.
Trevligt att du och din bostad tillhör undantagen från "fusket", gratulerar.
Vi var president för vår urbanisation, med dessa trettiotal hus, vi tillbringade par dagar i veckan på byggarens kontor för alla reklamationer från ägarna i nära två års tid. Tur att vi var året runt boende. Det mesta var byggfusk reklamationer!
Men åter till tråden, jag vill bara fästa ett fokus på kvaliteten och inte bara priset.thumb
Det jag ville sàga var att jag har inte sett ngt fusk ànnu, men det e ju inte samma standard som I Norden. Oisolerade vàggar, enkla fònster osv...
Men allt kan ju àtgàrdas.