Vad jag menade med att var och en håller på sitt område är väl att man har mest erfarenhet av det. Allt handlar om hur, var och på vilket sätt man vill bo. Jag hyrde först 3 månader och hade då tid att med hyrd bil kolla runt lite. Säker blir man väl kanske aldrig att man valt rätt. Bostadsområden kan ändra sig. Där jag bor i Sthlm vid Liljeholmskajen har det från att varit 2 hus blivit ca 30 hus. Fler blir det. Nu trivs jag ej där så det blir säkert en flytt. Spanienforum är bra på många sätt men att tipsa om boende är aldrig lätt.
Visst är det så,"smaken är som baken".Det går ju aldrig att rekommendera vilket område som är bäst,speciellt när man som turist aldrig bott i flera områden och kan jämföra.Då får man lyssna mest på dom som är bofasta sedan länge.Kan vara lättare om man har något som är prio 1
på sitt sökande.
För min del var prio1 läget och att bo på stranden och så nära vattnet som möjligt,samt kände person som drev uthyrningsföretag sedan 10 år och kunde områden och attraktionskraft,och se då fanns bara ett alternativ Playa Acequion
Priset blev ju därefter,men det visste jag om