bra områden

Vad jag menade med att var och en håller på sitt område är väl att man har mest erfarenhet av det. Allt handlar om hur, var och på vilket sätt man vill bo. Jag hyrde först 3 månader och hade då tid att med hyrd bil kolla runt lite. Säker blir man väl kanske aldrig att man valt rätt. Bostadsområden kan ändra sig. Där jag bor i Sthlm vid Liljeholmskajen har det från att varit 2 hus blivit ca 30 hus. Fler blir det. Nu trivs jag ej där så det blir säkert en flytt. Spanienforum är bra på många sätt men att tipsa om boende är aldrig lätt.

Visst är det så,"smaken är som baken".Det går ju aldrig att rekommendera vilket område som är bäst,speciellt när man som turist aldrig bott i flera områden och kan jämföra.Då får man lyssna mest på dom som är bofasta sedan länge.Kan vara lättare om man har något som är prio 1
på sitt sökande.
För min del var prio1 läget och att bo på stranden och så nära vattnet som möjligt,samt kände person som drev uthyrningsföretag sedan 10 år och kunde områden och attraktionskraft,och se då fanns bara ett alternativ Playa Acequion
Priset blev ju därefter,men det visste jag om

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ett bra område som inte nämnts än är Los Balcones. Men då blir priset därefter...
Googla på tex Avenida de Elche, Bruselas, Hollanda...så får du se hur det ser ut. Mest friliggande villor med trädgård, pool, garage osv. Området är aldrig heldött för det bor många spanjorer där. Finns lite affärer och restauranger i området. Och en busslinje, buss E. Jag bor inte där själv men det gör mina släktingar och de stormtrivs.

Köpte i februari på Los Balcones. Mycket friliggande villor. Radhus med friköpta tomter. Lugnt. Många bofasta. Mercadona, Aldi, Consum. Restauranger & pubar öppna året om. 3-4 km till strand & La Zenia Boulevard. Många har egen pool. Trivs kanonbra. Blivit sju turer till huset sedan februari. Men som sagt det är bara ni själva som vet vad ni vill ha. :sol:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Los Altos är oxå ett levande område och ligger ca: 3,5 km söder ut från Torre. Är ett par grader varmare på vintern en ex, La Mata. Blandad bebyggelse med många olika nationaliteter, tyvärr svårt att hitta något billigt med bra läge och rätt storlek där...

Nya trådar

Back
Toppen