Brittakanna och duntäcke

rinconada

Känd medlem
Carrefour säljer Brittakannor till bra priser, men de har även ett eget märke
som nu säljs till det fasionabla priset av 12.50€. Fungerar som en "äkta" Britta.

De har även varma och sköna duntäcken till extrapris. En vanlig storlek (inte dubbel) kostar 25€. Jag har ett sen fyra ár tillbaka och har inte frusit. Man behöver nog inte elda i sovrummet om man har detta täcke.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Carrefour säljer Brittakannor till bra priser, men de har även ett eget märke
som nu säljs till det fasionabla priset av 12.50€. Fungerar som en "äkta" Britta.

De har även varma och sköna duntäcken till extrapris. En vanlig storlek (inte dubbel) kostar 25€. Jag har ett sen fyra ár tillbaka och har inte frusit. Man behöver nog inte elda i sovrummet om man har detta täcke.

Hur bra blir vattnet med Brittakannan? Försvinner klorlukten?
:)

Jag är skeptisk och äger ingen kanna och tänker inte köpa någon MEN jag har provat och kände ingen klorlukt att tala om så något gör det åt vattnet :)

Jag är skeptisk och äger ingen kanna och tänker inte köpa någon MEN jag har provat och kände ingen klorlukt att tala om så något gör det åt vattnet :)

Använder ju själv den här hemma i Sverige och är nöjd men det är ju lite olika "startlägen" på vårt vatten i Sverige och det Spanska :)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag googlade lite på Brita-kannan och hittade tester/jämförelser från 2003 där det sägs att Brita renar med silver och att silvret följer med till det renade vattnet. Någon som vet något mera om det? Eller har hittat nyare tester? Det känns ju inte bra att dricka silver :(

Silver är ett miljögift och fria silverjoner i naturen är lika illa som Bly, kadmium och kvicksilver. Orsakar ryggradskrökning och andra defekter hos fisk mm. Ytterligare en anledning till att vara skeptisk om det nu är silver i dagens filter också?

Välja mellan pest och kolera, silver eller kalk och annan s**t. Vet inte vad som är bäst. Jag la in tipsen bara för att detta med Britta-kannan har varit pá tapeten tidigare. Dá ska man kanske granska Carrefours eget märke, om det inneháller silver eller inte. Annars var det bra pris.
Âterstár duntäcket. Jätteskönt...

Vi har en härlig värmefilt som vi sätter i kontaketn ett par timmar innan vi lägger oss och den är helt perfekt vad gäller att ta bort fukt som lätt samlas i just sängkläderna. Och att ev komplettera med duntäcke eller likvärdigt blir ju toppen.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Har aldrig hört talas om Britta kanna ? Men googlade på det.. Att ta bort lukt räcker det väl att tappa upp vatten i en tillbringare så försvinner lukt... Annars rekommenderar jag att installera filteranläggning som finns att köpa på alla affärer som säljer prylar till vatten och sanitet, rörmokare prylar osv... Tre st filter och egen liten kran som ska installeras...! Sen är det ju toppen att sätta på en värmebäddmadrass någon timme innan man kryper ner i bädden.. Jätteskönt är det... Rekommenderar också en sådan :) julgran

Har ni ingen värme i era bostäder?:confused: Jag har AC som jag kör omvänt och har således aldrig under 21 grader och då behövs ju inte värmefiltar och dylikt,samt kan ju inte vara skönt att gå upp på morgonen om det är iskallt

Jodå, värme via ac har vi och den är bra. Men just att ha sängen varm och fri från fukt är värt mycket och där tycker jag värmefilten ger en extra dimension. Och iskallt, väljer man ju själv om man vill ha....

Jodå, värme via ac har vi och den är bra. Men just att ha sängen varm och fri från fukt är värt mycket och där tycker jag värmefilten ger en extra dimension. Och iskallt, väljer man ju själv om man vill ha....

jag rekommenderar en varm partner - gärna med god lukt ...

Om jag bodde på fastlandet skulle jag satsa på ett ulltäcke. Det håller kylan borta på vintern och man slipper svettas på sommaren. Det släpper ut fukt och man slipper kvalster. Behöver inte tvättas. Enda nackdelen är att man inte får tag på ett sådant för 25 Euro.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Jag tyckte 450 Euro var för mycket för ett täcke med en viss procentsats merinoull. Köpte därför ett täcke som kan knäppas ihop. Den ena delen är består av ull och den andra delen är ett vanlig täcke. Kostade kring 80 Euro. Man sover bättre med en jämn temperatur.

Om jag fattat det rätt är inte Britta-kannan för att ta bort klorlukt utan mest för att eliminera kalk och annat skräp. Det är ju toppen om man hittat kannan för det billiga priset av 12,50€. De brukar väl vara dyrare. Tack för tipset!

Enligt den svenska Brita-reklamen ska bl.a. klorlukten reduceras. Själva använder vi den vattenrenare (i Spanien alltså) som finns hos Clas Ohlson, och som man sätter på kranen med ett enkelt handgrepp. Den fungerar utmärkt, och jag känner inte den minsta klor-eller annan lukt från vattnet. Men man ska ha i åtanke att vattnet numera är fullt drickbart direkt ur kranen. Många lever i den tron att vattnet fortfarande smakar och luktar som det en gång gjorde på bl.a. Kanarieöarna under "charterresornas" glansperiod. Så är det INTE längre ;;;).
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen