Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Nimo!Jag bygger om mitt kök Vitemar Constructiones Rafa heter killen pratar perfekt engelska. Firman hanterar ROT också. Vi är flera som använder honom i Torre.
Gå med i FB gruppen duktiga hantverkare i Costa Blanca. Vi har en rekommenderad lista på betrodda hantverkare där. Allt i hus är inte kvalificerade där.....slutsatser får ni dra själva.
Hej Nimo!
Jag undrar bara vad det är för kriterier på den där listan på FB som man får vara med på?
Är det medlemmar som förordar eller hur vet man att firman är bra och seriös annars.
Jag har inte FB (OT=vill inte ha) men jag var í förra veckan tittade på två badrum som Allt i Hus
har gjort hos vänner och det var superfint hantverk! Verkligen snygg och prydligt gjort! Ja jag har ju sett en del.
Jag känner dom inte, vet inte vilka dom är men i alla fall.
Chao P![]()
Hej, Helene1 gav svaret, kan verkligen rekommendera Vitemar ring Rafa han kan säkert fixa bilder på badrum och rekommendationer från andra svenskar. Rafa mobil 678628531.Hej Nimo!
Jag undrar bara vad det är för kriterier på den där listan på FB som man får vara med på?
Är det medlemmar som förordar eller hur vet man att firman är bra och seriös annars.
Jag har inte FB (OT=vill inte ha) men jag var í förra veckan tittade på två badrum som Allt i Hus
har gjort hos vänner och det var superfint hantverk! Verkligen snygg och prydligt gjort! Ja jag har ju sett en del.
Jag känner dom inte, vet inte vilka dom är men i alla fall.
Chao P![]()
Jag känner till en brittisk yrkessnickare som även jobbar med/i andra material t ex Tegel/cement osv; han har jobbat i mitt hus och han kommer att bygga på mitt solarium men först när bygglovet är klart. Tag kontakt med mig så ska jag lämna info. [email protected] 0046705277323
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Kriteriet är att medlemmar i Fb-gruppen ger sina rekommendationer. När x antal har rekommenderat hamnar firman i en "väntelista" = firman är på gång att bli upptagen i den rekommenderade listan men det krävs ännu fler positiva röster för att hamna där.
Det är inte endast positiva röster som kommer fram utan även negativa och då på vilket sätt, t.ex. firman är dålig på att svara, inkommer ej med utlovad offert, gör ett dåligt jobb, ...
Det finns ingen "Svarta listan" utan om man inte platsar i den rek. listan så har man inte fått tillräckligt med rekommendationer.
Jag skulle kunna skriva ännu mer men du får återkomma om du vill få mer info.
/Helen
Ett bra erbjudande
Hej!Hur hittar man "Listan". Snälla berätta mer för vi har haft Allt i hus hos oss och det gick inte så vidare.
/Serrano58
Det kan jag intyga. Min ordinarie byggare har ett halv års väntetid och mitt andra alternativ fick jag inte ens en offert ifrån trots hembesök med noggrann genomgång och ett ordentligt underlag för en offert.Just nu är de ganska fullt hos många byggare, de seriösa berättar detta, de som säger att de kan ta jobb direkt kommer få svårt hinna och troligen göra ett slarvigare jobb.
Värt at notera