Hej tack,då får vi våndas lite till då,när kan man sova lugnt igen ?
Klantigt av mig P såg ditt inlägg i den andra tråden 5 år satan i gatan 3 år kvar,:arg:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej tack,då får vi våndas lite till då,när kan man sova lugnt igen ?
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Klantigt av mig P såg ditt inlägg i den andra tråden 5 år satan i gatan 3 år kvar,:arg:
Va, skrev jag 5 år? 3 år tog det innan vi fick kravet...
Inte för att jag vet men dom verkar mer på hugget nu...enl
min källa så har dom skickat ut massor av krav från senaste året verkar det som.
P![]()
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
en lite oroande tanke är ju isåfall vad som händer med alla bankåtertag som ofta "dumpas" ut, ska dom som äntligen fått en chans bli eftertaxerade eller är detta ytterligare en variant av spansk lotto, onekligen ett ganska enkelt sätt för staten att öka på intäkterna
...Lagen säger att Skatten ska baseras pà "valor catastral" som i sin tur ska baseras pà marknadsvärdet, men V.C fàr inte överstiga marknadsvärdet.
Det man màste bevisa för skattemyndigheten är att marknadspriset är vad det Är idag. och inte 2008.
Men som sagt. Ta alltid kontakt med en advokat som kan kolla in i ditt speciella fall. För om du har köpt och gjort en megadeal, som ligger under tom dagens marknadsvärde. Kan det bli svàrt att fà rätt, tyvärr.
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
En fundering:
Vår lägenhets V.C. är strax under €18.000, som jag tycker är otroligt lågt. Det motsvarar ungefär 25% av köpeskillingen, vilket var ett bra pris men inget "blixtodunderpris"
Kan den förutsättningen innebära att risken för vår del inte är alltför överhängande eller försöker jag lura mig själv?
/Helen
Tycker jag ocksà làter väldigt làgt. Men det minskar ju definitivt risken för efterskatt.
Man kan be om en revision av ditt VC hos catastro kontoret.
www.catastro.meh.es pà Spanska
Förstår inte riktigt; om VC är "lågt" ca 1/4 eller 1/3 av det betalda priset som finns i lagfarten, hur kan det ev minska risken för efterskatt. Rent teoretiskt alltså?
Ett bra erbjudande
...ska kanske pàpeka att har du ett sà pass làgt VC, skulle inte jag ändra nàgot. din fastighetsskatt baseras pà samma värde, risken finns ju att den höjer den.
med tanke på hur snabbt det rasat i Spanien så har kanske inte V C följt med i samma takt, här hemma är det ju också en viss fördröjning mellan marknadsvärde och tax.värde,,,
Hur har ni som fått extraskatt fått det? Låg det i brevlådan i Spanien som en "glad" överraskning när ni kom ner eller har dom lyckats få upp det till er i Sverige?
Ett bra erbjudande