Fler fått extraskatten vid köp

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Lundberg,det är väl i detta hus du bor,eller?

http://www.idealista.com/inmueble/1560104/

Nej men nästan några steg åt sidan så står ett fristående högre hus som har en stor skylt på taket som det står EDEN på. Där bor jag. :-)

Vi har bara haft en lägenhet till salu i huset sen vi köpte vår, och innan dess ingen på säkert 10 år. De flesta i vårt hus är spanjorer. Bara vi och ett franskt par som är "utländska"
 
72 är ditt taxeringsvärde. INTE det vÄrde som skatteverket anser den vara värd.
Vet inte vad de använder för "multipliers" i Torrevieja. Men ponera att det skulle vara 1.5 (det Är inte sà enkelt, de använder olika faktorer. Sà blir din lght värd ca 108.000 €

Mànga har överklagat och fàtt rätt. (den värderingen gör man ju bäst själv) eftersom skatteverket inte tar hänsyn till individuella omständigheter, som tex skicket pà lghtn. De skickade aldrig ut en värderingsman innan och alla värderingar gjordes ifràn ett skrivbord nàgonstans. Av den anledningen har mànga kunnat överklaga och vunnit.
De har tydligen skärpt sig nu och ska förmodligen skicka ut folk. Enligt en bekant till mig som är värderingsman, har de anställt runt 200 personer bara i Alicante för att kunna hinna med allting.

Mitt dokument som jag har där alla siffror finns är framtaget 2011, jag har för mig att det gjordes en värdering då innan banken godkände mitt bud. Kan det stämma tror du som har lite vana!
 
Mànga har överklagat och fàtt rätt. (den värderingen gör man ju bäst själv) eftersom skatteverket inte tar hänsyn till individuella omständigheter, som tex skicket pà lghtn. De skickade aldrig ut en värderingsman innan och alla värderingar gjordes ifràn ett skrivbord nàgonstans. Av den anledningen har mànga kunnat överklaga och vunnit.
De har tydligen skärpt sig nu och ska förmodligen skicka ut folk. Enligt en bekant till mig som är värderingsman, har de anställt runt 200 personer bara i Alicante för att kunna hinna med allting.

Då får dom ju sätta högre fart att "skatta" folk då innan köparna har hunnit
renovera och bygga om/ut eller vad man nu vill göra. Eller kommer dom
bara att åka på dom som överklagar...

P :eyes:
 
Då får dom ju sätta högre fart att "skatta" folk då innan köparna har hunnit
renovera och bygga om/ut eller vad man nu vill göra. Eller kommer dom
bara att åka på dom som överklagar...

P :eyes:

Tror det Är meningen att de ska kolla alla husköp där extraskatt ska krävas, inte bara de som överklagar
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Mitt dokument som jag har där alla siffror finns är framtaget 2011, jag har för mig att det gjordes en värdering då innan banken godkände mitt bud. Kan det stämma tror du som har lite vana!

Ingen aning. Fast bankens värdering har inget med taxeringsvÄrdet att göra. Kolla om du kan hitta ett datum dÄr det stàr "revisado" pà. Om det sista var 2011 kan du nog vara ganska lugn.
 
Ingen aning. Fast bankens värdering har inget med taxeringsvÄrdet att göra. Kolla om du kan hitta ett datum dÄr det stàr "revisado" pà. Om det sista var 2011 kan du nog vara ganska lugn.

Det står ANO Valor 2011 betyder inte det typ skapat 2011?
 
Det står ANO Valor 2011 betyder inte det typ skapat 2011?

Bostadens värdering år 2011 av "någon".
Revisado som Nalle skrev är ju revidering av nåt. Kanske taxeringsvärdet
som dom höjde i Torre för ett antal år sen efter att ha legat stilla
många år.

Chao P :sol:
 
det betyder väl värde år,,,,,
vart hittade du dom uppgifterna ?

Stod på Certificacion Castral Descriptiva Y Graffica Bienes inmuebles de naturaleza urbana. Det dokument som jag fick med bland alla köpepapper. Samma dokument har en ritning på huset och det står bostadsyta etc. på det.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen