Flyplass buss

Flygbuss

Hejsan!
Hur ofta går bussen? Tider måndag till fredag? Tider lördag-Söndag? när går första bussen och sista bussen. Har du någon länk till busstiderna?
Så småningom när vi åker ner till Spanien tänkte vi ta Flygbussen om det passar.
:):)

Bussen går alla dagar i veckan. Udda timmar från Torrevieja busstation
och jämna timmar från flygplatsen.
Kolla länken Aktiv i Torrevieja så hittar du busstiderna.

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har läst på ngt forum att BUSSBILJETT till Alicante flygplats kan köpas 20 minuter innan bussen avgår. Alltså INTE längre i förväg. Hoppas jag har uppfattat rätt. Hittar inte igen var jag läste det.

Jag har läst på ngt forum att BUSSBILJETT till Alicante flygplats kan köpas 20 minuter innan bussen avgår. Alltså INTE längre i förväg. Hoppas jag har uppfattat rätt. Hittar inte igen var jag läste det.

Nej, det stämmer inte. Eller jag köpte biljett typ 45 min före avgång här om dagen i varje fall.

Det verkar som om folk har upptäckt bussen nu, idag fick inte alla plats från flygplatsen och en 3-4 personer fick vänta på nästa buss. Det samma hände en bekant som heller inte fick åka med till flygplatsen för ett par veckor sedan, hon fick ta bussen till Alicante och därifrån ta sig dit. Så att bussen oftast kör nästan tom, stämmer inte längre - i varje fall inte på alla turer.

Det är ju dåligt att det inte sätts in en extrabuss om ord. flygbuss är full. Tänk om det inte går någon "vanlig" buss till Alicante, med vidare befordran till flygplatsen i tid, så att man missar flyget :(. Detta innebär att man inte vågar chansa att man kommer med den flygbuss man tänkt, utan att man måste vara ute i så god tid vid busstationen att man eventuellt kan ta nästa buss. Som går två timmar senare :eek:.
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har ju rest under sommar/jullov och det kan tänkas att just dessa tider är "tysta" för bussbolaget. Hoppas det fortsätter såhär, att det är fullsatta bussar så att de kanske sätter in en extrabuss.
Annars går vanliga bussar till Alicante nästan varje timme. Tätare turer alltså. Och från Alicante går det bussar var 20 min till flygplatsen.

Last edited:
Det sto to busser til flyplassen på stasjonen i Torrevieja sist jeg var der. Den første ble knapt halvfull, så den andre ble stående. Akkurat nå er det skoleferie i Norge i alle fall og det kan hende at det var ekstra mye trafikk akkurat til den ruten det er snakk om her.

Jeg tror jeg ville beregnet ekstra god tid om jeg skulle dra med buss likevel.. kanskje ta en buss tidligere... Om det er flere som ikke får plass i bussen går det jo an å kanskje ta en taxi eller maxitaxi og dele regningen også. Om man er 4 personer er det vel knapt 15 euro på hver. Bedre enn å miste flyet i alle fall :)

Jag kan tänka mig att det är rätt svårt att gissa hur många resenärer det kommer till varje buss. Just i går var säkert 75% av passagerarna britter, de kanske har höstlov de med :) och de kunde alla ha kommit med samma flyg för allt jag vet...
Jag tänker som så att det är bra att bussarna finns och bra om så många som möjlig åker, då är chansen större för att de får finnas kvar. Finns det ingen extrabuss om det är fullt, får jag göra som före bussarna startade att köra dvs ta en taxi..

Hej! Precis så tänker jag oxå, att vi tar bussen så långt det är möjligt, beror ju på om ens flyg landar medan bussarna är igång. f

Skulle det inte finnas plats, då blir det till att åka taxibil! :)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Hej Stef, vi har hittills sett till att ha kontanter, men har sett i bilarna att det står kortbet. OK. Jag har även frågat en gång, chaffuören sa att det brukar gå bra med kort men att de uppskattar kontanter.

Om du bokar (på svenska) ;) hos Catarina via [email protected] så kan du ju höra dig för om kortbetalning. :)

Ha en bra dag!

Spanjolene er glade i cash. Det ligger litt etter her i forhold til hjemme, der vi bare drar VISA for å kjøpe en flaske vann. Det er minibanker på flyplassen i alle fall (oftere enklere enn å finne en når man står i sentrum med bagasje).

Det er fortsatt sånn at man må vise pass eller førerkort til bil når man betaler med kort og jeg synes det er enklere å betale kontant for slike småting. VISA bruker jeg egentlig kun når jeg kjøper for mer enn 100 Euro eller om jeg kjøper for mer enn jeg hadde regnet med :)

Uansett, spør før du setter deg inn. Om de krever kontant og du har bare VISA får du dem sikkert til å stoppe så du får ta ut kontanter på veien.

Nya trådar

Back
Toppen