Goldcar fortsätter sin negativa attityd

Sharky

Känd medlem
Anhörig hyrde bil via agent. Läst negativt om Goldcar , valde inte dem , men tog Interrent!
Det visade sig i Alicante vara samma företag. Mycket negativt och surt när de inte får sälja sin försäkring. Hyrestagarna hade Agentens , de fick även ordna så de hade 17000 kr tillgängliga på kontokortet. Stress att stå vid desken och ordna detta. Hyrde också en dålig barnstol.

Inte dessa företag nästa gång och ta med egen barnstol.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på ekonomifokus@gmail.com.
Beklagar, hyr själv nästan alltid med Goldcar men aldrig haft problem.
Eftersom jag alltid kollar bilen både vid hämtning och innan jag lämnar tillbaka den har jag rätt bra koll på om det har funnits skador som har uppstått under vår hyrtid.
En gång lämnade vi in den med en repa som var ca en meter lång och betalade ca 2000 kr för det. Repan såg ut som att någon hade dragit en nyckel längs ena sidan.
Senast i år fick vi en till repa (inte lika lång och var svårare att se) men det missade dem.
Vill man tryggt hyra bil så får man teckna deras extra försäkring som täcker allt.
Sedan kan man inte förvänta sig att man hyr en bil för tex 20 kr per dygn och att ALLT ska ingå.
 
Men bara för att man inte köper deras dyra försäkring som personalen gör allt för att sälja ( provision ) så borde de kunna ha ett bättre bemötande.
Nätet vimlar av negativa historier om detta företag.

Goldcar
 

Nya trådar

Back
Toppen