Har du erfarenheter av Full serviceföretag vid uthyrning ??

Calderon

Medlem
Tänkte testa att hyra ut mitt hus över sommaren, men behöver rekommendationer från dej med erfarenheter.
VEM/ VILKET FÖRETAG kan man lita på gör ett bra jobb ??
Hyr ut, håller nycklar och städar ut !!

ELLER
om man själv hittar hyresgästen, VEM/ VILKET FÖRETAG håller i nycklar och städar ut efter hyresgästen ??

Kanske en privatperson som vill åta sej uppgiften ??

Mitt hus ligger i Punta Prima/Los Altos - Orihuela Costa[/FONT][/FONT]

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på ekonomifokus@gmail.com.
Jag skickar ett pm med Karens kontaktuppgifter till dig.
Vi har använt oss av henne alltsedan vi köpte lägenheten. De första två åren hyrde vi ut och då skötte hon även om allt ekonomiskt och alla kundkontakter. Du bestämmer själv vad hon ska göra.
Vi anser henne vara fullt pålitlig och med skinn på näsan.
/Helen

Tack, hade gärna sett nån annan än Mas Amigos som jag inte har bra erfarenhet av, och den finska har ju en hemsida som lämnar lite övrigt att önska, i det närmaste 0 i information... nån som har annan erfarenhet ??
Vet att det finns ett norskt städbolag som jobbar/har jobbat åt mas Amigos kunder, kanske får höra med dom... om det inte finns andra alternativ där "ute" ?? :-)

Tack Helen, ditt svar tror jag kom in medans jag satt och skrev. Tack för infon. Håller just på att informera mej om detta med att registrera sej för uthyrning mm. Har fått en lista från Spanska ambassaden i Stockholm

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på ekonomifokus@gmail.com.
Tack, hade gärna sett nån annan än Mas Amigos som jag inte har bra erfarenhet av, och den finska har ju en hemsida som lämnar lite övrigt att önska, i det närmaste 0 i information... nån som har annan erfarenhet ??
Vet att det finns ett norskt städbolag som jobbar/har jobbat åt mas Amigos kunder, kanske får höra med dom... om det inte finns andra alternativ där "ute" ?? :-)

Så trist då. Jag har hyrt av dom många ggr och alltid varit bra och om nåt fattats så har det ordnat till sig snabbt.
Zariko har kanske inte villkoren på sin hemsida men iaf...Man kan ju gå dit till deras kontor.
En lgh Zariko hyr ut bor jag granne med och dom har skött sig exemplariskt.

Lycka till!
P :sol:

Last edited:
Får man haka på här och fråga vad som är rimligt att betala för att nån kikar förbi efter hyresgästen, tar med smutsiga lakan och tvättar samt städar lägenheten på 42 kvm om hyresgästen inte gjort det själv?

Nycklar är ju lite knepigt, speciellt då flygen från Göteborg ofta kommer och går på urknäppa tider då man inte kan förvänta sig att nån ska vara vaken, så jag räknar med att få skicka rekbrev här hemma... Nån mer som har löst det så?

Och TS, jag läste i nån annan tråd att alla hemförsäkringar inte gäller vid uthyrning, kanske vill du se över vad din täcker också..? Jag är absolut ingen expert på detta, men jag noterade den saken i minnet för att inte klanta mig framöver...

Får man haka på här och fråga vad som är rimligt att betala för att nån kikar förbi efter hyresgästen, tar med smutsiga lakan och tvättar samt städar lägenheten på 42 kvm om hyresgästen inte gjort det själv?

Nycklar är ju lite knepigt, speciellt då flygen från Göteborg ofta kommer och går på urknäppa tider då man inte kan förvänta sig att nån ska vara vaken, så jag räknar med att få skicka rekbrev här hemma... Nån mer som har löst det så?

Och TS, jag läste i nån annan tråd att alla hemförsäkringar inte gäller vid uthyrning, kanske vill du se över vad din täcker också..? Jag är absolut ingen expert på detta, men jag noterade den saken i minnet för att inte klanta mig framöver...

Försäkring har jag ingen aning om, men vad gäller städ och tvätt efter hyresgästen ligger de priser jag har fått på mellan 50-65euro. Det är pengar som hyresgästen lägger i kontanter vid avresa. Du lämnar ett par nycklar till den firman som ska städa efter dina hyresgäster, och betalar en summa för det. Hos vissa företag ingår även tillsyn av ditt boende, priset varier rätt mycket.

Dina hyresgäster får enklast ett par nycklar av dig i Sverige om det är konstiga flygtider.

Last edited:
Hej, nu hyr vi inte ut till vem som helst utan har endast vänner och familj boende hos oss. Men vi har ändå valt att ha några som tar hand om allt. De har våra nycklar, de kan hämta på flygplatsen, de städar och tvättar ur efteråt även när vi själva har vart där. Och de åker och kollar till lägenheten titt som tätt om jag önskar det. (Som nu när det har regnat så mycket)

De har även hjälpt till när vi har gjort renoveringar och inte kunnat vart på plats. Då har de kontrollerat arbetet sagt om de tycker om det eller inte till mig och skickat bilder på det. Sen har de betalt arbetarna eller så har jag gjort det via internetbanken om det vart en faktura.

Har fungerat grymt bra under de fyra åren vi vart i Spanien. Vi har även flera bekanta som använder samma firma. De hjälper även till att hyra ut om man önskar det. Annonsering, letar efter hyresgäster etc.

Nedan finner du länken till dom.
http://spanienservice.se/

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Vi hyr ut vå lgh med Zariko och allt funkar bra. Blir dock nyfiken Preciosa, vad menar du med att de inte har villkoren på sin sida?

Blir också nyfiken på vilken info som inte finns hos dom?

Hej Hanna!
Var otydlig, Calderon dissade deras hemsida och jag kollade aldrig
om dom har info om hyres -och uthyresvillkor på sin hemsida :)
Har ändrat i min text nu!
Chao P thumb

Hola!
För att ytligare sätta myror i huvudet så har vi pratat med www.giwa.se ett Svenskt företag som sköter om allt du vill. keyholding, städning, fönsterputs, spola i kranarna och dom tar emot gästen, besiktigar och även slutbesiktigar med kunden. Vi har ett boende som ska vara klart i december i Punta Prima. Vi träffade dom förra veckan och gick igenom allt...verkar hur bra som helst.

Mvh

Kent o Mari

Hola!
För att ytligare sätta myror i huvudet så har vi pratat med www.giwa.se ett Svenskt företag som sköter om allt du vill. keyholding, städning, fönsterputs, spola i kranarna och dom tar emot gästen, besiktigar och även slutbesiktigar med kunden. Vi har ett boende som ska vara klart i december i Punta Prima. Vi träffade dom förra veckan och gick igenom allt...verkar hur bra som helst.

Mvh

Kent o Mari

Så vitt jag vet så var dom ju inte speciellt "prisvänliga"

Uthyrning!

Nja...kanske kan vara så, men verkar som man ändå får det man betalar för...och man går ju ändå plus

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Hej, nu hyr vi inte ut till vem som helst utan har endast vänner och familj boende hos oss. Men vi har ändå valt att ha några som tar hand om allt. De har våra nycklar, de kan hämta på flygplatsen, de städar och tvättar ur efteråt även när vi själva har vart där. Och de åker och kollar till lägenheten titt som tätt om jag önskar det. (Som nu när det har regnat så mycket)

De har även hjälpt till när vi har gjort renoveringar och inte kunnat vart på plats. Då har de kontrollerat arbetet sagt om de tycker om det eller inte till mig och skickat bilder på det. Sen har de betalt arbetarna eller så har jag gjort det via internetbanken om det vart en faktura.

Har fungerat grymt bra under de fyra åren vi vart i Spanien. Vi har även flera bekanta som använder samma firma. De hjälper även till att hyra ut om man önskar det. Annonsering, letar efter hyresgäster etc.

Nedan finner du länken till dom.
http://spanienservice.se/

Hej Håller med dom e grymma! tror dock dom har väldigt fullt!

;;;)

Hola!

Mvh

Kent o Mari

Hej Kent o Mari

Nyfiken om ni annlitade företaget Giwa för er uthyrning ,vi talade med dem och Bennecke och jag har försökt få lite info om dessa 2 men inte får någon direkt så vore trevligt att höra hur det gått för er:)

Tänk även på, att ett uthyrningsbolag, har ett incitament till att hålla nere uthyrningspriserna!

20% på 300 E är 60 EURO plus IVA
0% på 500 EURO är 0 EURO....

De får ju även in serviceintäkter, NÄR de hyr ut och är i konkurrens med andra liknande uthyrningsföretag, så de konkurrerar mycket med priset som vapen.
Har provat själv...och inte blir det mycket över inte....

Precis vad jag också märkt!
Inte nog med att man får betala provision, dessutom har de flesta uthyrningsfirmor jag provat eller studerat haft lägre priser än jag sedan kommit på man kan ta ut själv. Man kan ju tycka det borde vara tvärtom, en "professionell firma borde kunna få ut ett högre pris.

Jo Goralm, man kan tycka det, men många gånger är det INTE så. Det har både du och jag noterat!

Om man tänker efter, så ser ju uthyrningsfirman det som: Att fastighetsägaren tar ju ALLA kostnader, utom annonsering om nu firman gör det själv! En del har enbart en egen hemsida...vilket INTE räcker långt!

Uthyrningsfirman vill då ha bra standard vilket blir lättare att hyra ut = ger firman fördelar etc, men de slipper kostnaden för det!

Och de är i konkurrens med liknande uthyrningsfirmor där priset är deras främsta vapen!
En ägare som själv hur ut sitt boende, vet ju vilka kostnaderna är, och vet ALLT om sitt eget boende och kan därmed argumentera för sin sak, något som en firma med hundratalet bostäder varken kan eller bemödar sig om att göra.

Så det hela är ganska naturligt, tycker jag!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen