Preciosa
Veteranmedlem
Man kan skriva spaltkilometer om detta ämne men hur det än är som
trådstartaren menade...¨som är allergisk...är det tillåtet eller inte med hundar på barer/restauranger...
Svårt när man är allergiker att veta om man kan gå in på uteserveringen
eller inte. Jag har backat då hundar flyger upp helt plötsligt.
Och jag går tex aldrig till den fina parken i Calas Blancas med lilla kyrkan som
heter Plaza de Europa. Där rastas hundar lösa och jag blev vettskrämd en gång då en stor kamphund kom
sättande mot mig då jag satt på en bänk.
Eftersom jag kan göra mig förstådd på spanska så sa jag åt henne att det är förbjudet enl lag
att ha hundar lösa. Hon protesterade men blev orolig och gick. Inte här sa hon...i parken menade hon.
Dom som klassas som kamphundar ska ha max 1 meter kraftigt koppel.
Ägaren ska vara kollad om man är psykiskt kapabel att inneha en...men det
undrar jag hur det går till med tanke på vilka som har dom
Ja det finns många aspekter på hundägande och jag har ju erfarenhet som jag skrivit förr här
i åratal om nattskällande hundar och trädgårds-och terrasshundar. Bundna och obundna.
Det är en annan syn på djurhållning här nere men skandinaver borde föregå
med gott exempel i alla fall...och det gör dom i många fall men inte alla.
Och ta med hundar på feria och också på marknaden där man själv nästan blir nertrampad...
Fast jag har märkt en ny trend...hundar går inte längre. Väldigt vanligt har det blivit med
små "barnvagnar" Fler och fler ser man...med hundhuvuden uppstickande hahaha...
Vill dom eller kan dom inte gå har vi undrat...
Chao P :sol:
trådstartaren menade...¨som är allergisk...är det tillåtet eller inte med hundar på barer/restauranger...
Svårt när man är allergiker att veta om man kan gå in på uteserveringen
eller inte. Jag har backat då hundar flyger upp helt plötsligt.
Och jag går tex aldrig till den fina parken i Calas Blancas med lilla kyrkan som
heter Plaza de Europa. Där rastas hundar lösa och jag blev vettskrämd en gång då en stor kamphund kom
sättande mot mig då jag satt på en bänk.
Eftersom jag kan göra mig förstådd på spanska så sa jag åt henne att det är förbjudet enl lag
att ha hundar lösa. Hon protesterade men blev orolig och gick. Inte här sa hon...i parken menade hon.
Dom som klassas som kamphundar ska ha max 1 meter kraftigt koppel.
Ägaren ska vara kollad om man är psykiskt kapabel att inneha en...men det
undrar jag hur det går till med tanke på vilka som har dom
Ja det finns många aspekter på hundägande och jag har ju erfarenhet som jag skrivit förr här
i åratal om nattskällande hundar och trädgårds-och terrasshundar. Bundna och obundna.
Det är en annan syn på djurhållning här nere men skandinaver borde föregå
med gott exempel i alla fall...och det gör dom i många fall men inte alla.
Och ta med hundar på feria och också på marknaden där man själv nästan blir nertrampad...
Fast jag har märkt en ny trend...hundar går inte längre. Väldigt vanligt har det blivit med
små "barnvagnar" Fler och fler ser man...med hundhuvuden uppstickande hahaha...
Vill dom eller kan dom inte gå har vi undrat...
Chao P :sol: