Internet

Hola! Vi installerade igår Sattvplus. 150 e för installation av antenn på taket och router i lgh. Vi betalar 20 per påbörjad månad (5 Mbit) de månader vi är här och vill nyttja uppkopplingen.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Är det någon som funderat på det lösenord för inlogg man får från Sattvplus? Det verkar ju inte som att man kan byta det själv. Vi fick vårt installerat för en vecka sedan och då frågade jag installatören som sa att man måste åka ner till kontoret för att få nytt lösenord. Hur säkert är det att gå in på tex banksidor om lösenordet finns tillgängligt för installatör/ kontor och deras ev vänner? Säger inte att någon har för avsikt att göra något fuffens ,men.... Vår router i Sverige är skyddad med egenvalt lösenord .

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
En vän fick nyligen ADSL inkopplat. Jag försökte koppla in mig med hjälp av min iPod med det knöliga lösenordet på baksidan av Routern. Komplett omöjlig! Då påpekar min vän att teknikern från Movistar skrivit upp en kod på en lapp: 123456. Det var det lösenord "teknikern" lagt in. Oförskämt av tenikern att bära sig åt på det sättet. Undrar om han lägger in 123456 hos alla kunder?

Du bör kunna ändra det. Jag valde lösenordet när de var här och installerade och det var mitt val av lösen. Hör av dig till företaget, de pratar engelska om man inte kan spanska. Eller om du är i närheten så gå dit. För ett eget lösen vill man ju ha...

Du bör kunna ändra det. Jag valde lösenordet när de var här och installerade och det var mitt val av lösen. Hör av dig till företaget, de pratar engelska om man inte kan spanska. Eller om du är i närheten så gå dit. För ett eget lösen vill man ju ha...

Ja skal dit å betale neste gang, syns det er enklest måte. Når der gjelder løsenordet til router så må jo noen være under 30 meter fra router for å utnytte Internett , i tillegg må det være i en periode man ikke har pauset, og det spørs om de innstalatøren har inntresse av det, men er jo ok og ha eget passord.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Jag installerade internet i höstas via. SatTVplus. Installeringen kostade 60€ för parabol och modem. Sedan kostar det 20€ per båbörjad månad när man är där. Inget betalas resten av året.
Hej, läste att du hade installerat SatTvPlus och tycker det verkar intressant. Kan man ha både WiFi och IpTV därifrån och bara betala när man är nere i Spanien?

Vi har också funderat på att skaffa en slingbox hemma och bara WiFi i huset i Spanien.
Vet inte vilket som är bäst.
Tacksamma för info!
Hälsningar Ulla och Bengt

Hej! Ser att jag angivit fel pris. Betalade 200€ för parabol och modem. Därefter 20€/månad när jag är i Torre. Jag har annat TV-abb som är nytt sedan sept där jag bet. 150 för inst. och boxer och därefter 24€/mån när jag är där. Boxern har 86 kanaler.

Heter SatTV electronics. Engelsktalande kille som heter Alexei Federlein.
Tel 966444800 eller mobil 659430869.
[email protected]
Firman finns i Benijofar. Tror de installerar internet också.
Med vänlig hälsning,
Ann-Kristin

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen