ja... vi börjar känna oss lite tveksamma ang Gestoria ändån eftersom att jag nu har hat fler som fått Efterskatt & då blir det ju ändå dyrare i längden.Jag vill inte rekommendera att man bara använder en gestoría när
det handlar om så mycket pengar. En gestoría är ju bara ett privat
kontor som sköter kunders papper. Dom har ju ingen juridisk kompetens
och ansvar vad jag vet i Spanien iaf.
Tar dom reda på vad som är noterat i fastighetsregistret bostaden?
Ofta är det fel där el inte ens bygglovet har nånsin godkänts tex.
Varit med om att det fortf inte inskrivits efter 16 år resp 6 år.
Att det finns Cédula de Habitabilidad, bointyg.
Att ägarna är dom som står i escrituran (original förstås) Att inget är olovligt byggt.
Hanterar dom stora klientpengar? Kollar alla skulder,skatter?
Osv...Den sista fadäsen som jag hört av köpare är att efter att ha fått
9000E i extra skatt dom sa att det är bara att betala. Ingen idé att överklaga.
Nej för dom kunde antagligen inte den processen.
Man kanske ev inte vinner men man har gjort vad man kunnat. 9000E är mycket pengar.
Visst kan det gå bra men det är då normalfallet där allt med bostaden är korrekt och inget fattas...
man ska kanske själv sälja en gång och varför
snåla med några euro om det står så mycket pengar på spel?
Chao P :sol:
Tackar så hemskt mkt att kunna kontakta dig via Pm så du kan hjälpa oss vidare. Kommer troligtvis kontkata dig läbgre fram.
Ska antgligen ej ner där förrän i slutet av nästa mån el ngnggn i Nov.
Som sagt det är verkligen en hel DJUNGEL!!! så man kan ju knappt sova med alla tankar & oro man har inom sig men samtidigt är det ju sååå himla roligt & spännande !!!!
Vi är lite i kontakt med både KOLSTAD PROPERTY & Lundquist & Nilsens , Någon som vet om dessa är bra ?
Som sagt vet ju fortfarande inte om vi ska handla privat, bankåtertagnade el mäklare, HJÄLP vi tror vi blir tokiga ahahahah