Preciosa
Veteranmedlem
Menar du mig Teddi? Så ja...blev lite konstigt, jag svarade Patric utan textÄr det din blogg? Den fäster jag en flik på ock tittar ock njuter. Om jag får.
Tack ska du ha.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Menar du mig Teddi? Så ja...blev lite konstigt, jag svarade Patric utan textÄr det din blogg? Den fäster jag en flik på ock tittar ock njuter. Om jag får.
Tack ska du ha.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack för prov på din intelligens trodde detta var ett varmt o välkomnande forum även om man är ny och lite okunnig om hur det funkar men som du sa vi skriver 2019
Mvh Patric
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej ja det var inte dit fel att blev så utan vi andra som hakade på om besiktning av bil det är inte första gången som det blir så att ämnet spårar ur sen är det väl Moderatorns sak och rätta till om fel begåsHej
Nja det var nog inte att tråden i sig hamnade fel som jag syftade på .
Om jag råkat lägga något på fel ställe så ber jag om ursäkt då jag inte brukar befinna mig på forum av någon sort och är helt okunnig i hur dessa fungerar, och om jag även råkar vara dålig på att tex boka hotell från bilen fast vi lever år 2019 och någon tar illa vid sig för det så ber jag även om ursäkt för det.
Jag har skaffat hus i Spanien för att ha det gött och vill alla väl, må väl.
Patric
För att återgå till trådens ämne, att köra bil från Göteborg till Spanien.
Vi själva bilar ner varje höst och upp varje vår, pga av våra två hundar.
Nu bilar vi oftast med vår husbil, vilket är ett lite annorlunda och enklare resande, men vi har även gjort det flera gånger med personbil.
Hade vi haft två mindre barn i bilen hade vi börjat med att ta Kielbåten, sedan raka vägen ner via Frankfurt - Mulhouse - Dole - Lyon - Nime - Narbonne - Barcelona - Alicante. Betalväg hela vägen från tysk/franska gränsen till målet i Spanien. Snabbt och säkert.
Hotell skall ni absolut inte boka innan resan. Onödigt att låsa in sig med sådana mål, när hotellrum inte kommer att vara ett problem utefter den vägen.
Vi brukar köra in i mindre orter, leta efter charmiga hotell och det har aldrig varit ett problem. Ett annat sätt som kan vara ett billigare alternativ, är att boka samma dag när man vet var det är praktiskt att stanna och då söka hotell på nätet, t.ex. via Trivago.
Trevlig resa
Tommy
Håller med dig, jag har för det mesta åkt via Frankfurt. Det är dessutom billigare då de, än så länge, inte har vägavgifter i Tyskland.Det är väl en smaksak det där men jag upplever att det ofta är mkt mer "stau" längs den högra rutten, speciellt på sommaren. Utanför varje storstad får man sitta o slira på kopplingen i timtal. Kör man mer västerut tycker jag det flyter på mer.
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Ett bra erbjudande
Usch,verkar rena tortyren för kroppen,samt hur säker bilförare är du efter 12 timmar bakom rattenHej, har körd nogra gångar nu. Startade Helsingborg - Helsingør 0500 sen direkt till Rödby - Puttgarden , sen raka vägen till Mulhouse France via Frankfurt, sen ca 12 mil till Marchaux , där finns Hotel Ibis Besancon, från helsingborg till hotellet 12 timmars körning, sen upp 4 på morgonen raka vägen till jag svänger av motorvägen ved La Zenia 12 timmar
Jag är nog inte rätt person att bila till Spanien,gillar bilkörning men ej att nöta motorvägsmil.Känner träsmak och tristess efter 5 timmars körning trots jag har en ny mercedes E 300Spelar ingen roll lördag eller söndag, har körd persontransport i 12 år , la av med det för 20 år sedan, normala arbetsdagar för yrkessjåffiser på långtradare är 11-12 timmar i dygnet, bara man är utvilad och pigg innan avresan och kaffe på termosen som kan tankas på olika tank ställen ser jag inget hinder att köra 12 timmar bara bilen är bra och en God natt sömn mellan körningen dom 2 dagar det tar
Själv får jag träsmak bara av att se en Mercedes...Känner träsmak och tristess efter 5 timmars körning trots jag har en ny mercedes E 300
Ett bra erbjudande